تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۰
کد خبر: ۱۵۹۰۵۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شناور هفت هزار تنی در خرمشهر آب اندازی شد
شناور بارج با وزن هفت هزار و 500 تن روز شنبه در آبهای رودخانه کارون خرمشهر آب اندازی شد
شناور هفت هزار تنی در خرمشهر آب اندازی شدمدیرعامل شرکت کشتی سازی شناوران زیبا خرمشهر گفت: شناور بارج با وزن هفت هزار و 500 تن روز شنبه در آبهای رودخانه کارون خرمشهر آب اندازی شد.

امیر شوقی اعتبار هزینه شده این شناور را 75 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: این شناور مطابق با آخرین استانداردهای جهانی 90 متر طول، 25 متر عرض و 5.5 متر ارتفاع دارد.

مدیرعامل شرکت کشتی سازی شناوران زیبا خرمشهر مدت زمان ساخت این شناور را 18 ماه یادآور شد و گفت: شرکت کشتی سازی شناوران زیبا از سال 85 آغاز به ساخت شناورهای دریایی اعم از بارج، یدک کش، لندینک گرافت، دوبه، انواع بویه کرد و تاکنون 23 شناور تحویل متقاضیان شده و یک فروند بارج دیگر در حال ساخت است که تا یک ماه آینده آب اندازی می شود.

شوقی شمار نیروها برای ساخت یک شناور را بین 50 تا 60 نفر عنوان کرد و گفت: در شرکت شناوران زیبا 130 نیروی بومی مشغول به کار هستند. 

وی در ادامه گفت: هم اکنون چهار فروند سفارش دیگر به این شرکت ارائه شده که در صورت تامین تسهیلات عملیات ساخت آنها به زودی آغاز و تا سال آینده آب اندازی می شود.

شرکت کشتی سازی شناوران زیبا در منطقه حفار غربی روستای ام التلول خرمشهر واقع شده است.

شهرستان خرمشهر به واسطه داشتن ساحل با رودخانه کارون و اروند رود از شهرستان های دارای توانمندی برای فعالیت شرکت ها و کارگاه های ساخت شناور فلزی است. 
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار