تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۶
کد خبر: ۱۵۹۰۵۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سپاه خوزستان ۲۷۹ کانکس برای زلزله‌زدگان ارسال کرد
فرمانده سپاه حضرت ولیعصر(عج) استان خوزستان از ارسال ۲۷۹ کانکس اهدایی مردم این استان برای اسکان زلزله‌زدگان سر پل ذهاب در استان کرمانشاه خبر داد.

سردار حسن شاهوارپور در جلسه ستاد مدیریت بحران استان خوزستان در سالن جلسات شهید رجایی استانداری اظهار داشت: اردوگاه‌هایی در اهواز و دیگر شهرهای استان خوزستان داریم که می‌توانیم در زمان بحران از آن استفاده کنیم.

وی اردوگاه شهید فرجوانی و اردوگاه شهید محلاتی در اهواز را از جمله این اردوگاه‌ها نام برد و بیان کرد: امکانات خوبی در این مکان‌ها وجود دارد ولی کمبودهایی نیز دارند که باید برطرف شود.

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر(عج) استان خوزستان عنوان کرد: همچنین می‌توان از ظرفیت گردان‌های امداد و نجات بسیج در مواقع بحران استفاده کرد زیرا آموزش‌های لازم را در این زمینه دیده‌اند.

وی تصریح کرد: همچنین ظرفیت‌های ذرمانی سپاه استان و نیروی زمینی نیز وجود دارد که می‌توان در مواقع بحران از آن بهره برد.

شاهوارپور با اشاره به معین شدن استان خوزستان برای منطقه 18 تهران نیز خاطرنشان کرد: نقشه این منطقه مورد بررسی قرار گیرد و سهم هر دستگاه برای مواقع اضطراری مشخص شود.

وی در ادامه سخنان خود به وقوع زلزله در غرب کشور اشاره کرد و در همین ارتباط توضیح داد: اسکان اضطراری و موقت 12 روستای سر پل ذهاب در استان کرمانشاه به سپاه خوزستان واگذار شد که در این زمینه اقدامات خوبی صورت گرفت.

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر(عج) استان خوزستان با بیان اینکه در این روستاها 350 خانوار ساکن هستند، اضافه کرد: تا کنون 279 کانکس با کمک مردم، ادرات و نهادها ساخته شد و برای اسکان موقت زلزله‌زدگان ارسال کردیم.

وی ادامه داد: همچنین تا کنون 100 کامیون اقلام مورد نیاز زلزله‌زدگان روستاهای سر پل ذهاب در استان کرمانشاه از نقاط مختلف استان خوزستان ارسال شد.

شاهوارپور بیان کرد: سپاه حضرت ولیعصر(عج) استان خوزستان این آمادگی را دارد تا در مواقع بحران به میدان بیاید و با کمک دیگر دستگاه‌ها اقدامات لازم را انجام دهد.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار