تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۲
کد خبر: ۱۵۹۰۶۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آمادگی تعاون روستایی خوزستان برای تامین میوه شب عید
مدیرکل تعاون روستایی خوزستان از عقد قرارداد خرید میوه شب نوروزی برای استان خبر داد و گفت: اگر باغداران، پرتقال با سایز و کیفیت مناسب داشته باشند، قطعا بخش قابل توجهی از پرتقال نوروز را می‌توان از درون استان تهیه کرد. 
  
مهدی صیاحی اظهار کرد: از اواسط آذرماه تعاون روستایی خوزستان برای تنظیم بازار شب عید و تامین میوه نوروز به دنبال عقد قرارداد با استان‌های تولیدکننده سیب و پرتقال بوده است. 
  
وی افزود: از این رو در سفری که به ارومیه داشتیم قرارداد 500 تن سیب بسته شد، همچنین در تلاشیم تا قرارداد خرید 2هزار تن پرتقال را با استان‌های شمالی به خصوص مازندران و همچنین جیرفت، کرمان و فارس منعقد کنیم. 
  
مدیرکل تعاون روستایی خوزستان تصریح کرد: امسال یکی از فعالیت‌های متفاوتی که در دستور کار تعاون روستایی قرار گرفته، خرید پرتقال از داخل استان است. اگر باغداران، پرتقال با سایز و کیفیت مناسب داشته باشند، قطعا بخش قابل توجهی از پرتقال نوروز را می‌توان از درون استان تهیه کرد. 
  
صیاحی عنوان کرد: اگر بتوان میوه نوروز به خصوص پرتقال را از درون استان تهیه کنیم، در کاهش هزینه‌های جابه‌جایی تا حد زیادی صرفه‌جویی می‌شود. همچنین امکان فسادپذیری میوه به شدت کاهش می‌یابد. نکته مهم دیگر این است که پول از استان خارج نمی‌شود و باعث دلگرمی کشاورزان و به حرکت درآمدن چرخه اقتصاد و اشتغالزایی خواهد شد. 
  
وی خاطرنشان کرد:اعتباری که تاکنون برای خرید میوه نوروز در اختیار تعاون روستایی خوزستان قرار گرفته است رقمی بالغ بر 2 میلیارد تومان است و در صورت نیاز این رقم افزایش می‌یابد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار