تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۵
کد خبر: ۱۵۹۰۷۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
قطعی شدن میزبانی اهواز از مسابقات بین‌المللی شطرنج "کارون"
رقابت‌های بین‌المللی شطرنج "جام کارون"، اواخر بهمن‌ماه به میزبانی اهواز برگزار می‌شود. 

مزدک ارزانی، مسوول کمیته مسابقات هیات شطرنج استان با اشاره به قطعی شدن میزبانی اهواز از این مسابقات، اظهارکرد: این مسابقات اواخر بهمن‌ماه، با همکاری اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان و هیات استان برگزار می‌شود.

وی با بیان این‌که خوزستان میزبان شطرنج‌بازان شش هفت کشور خواهد بود، عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود بیش از 400 شطرنج‌باز داخلی و خارجی در سه جدول با یکدیگر به رقابت بپردازند.

مسوول کمیته مسابقات هیات شطرنج خوزستان گفت: جدول A شامل شطرنج‌بازان ریتینگ بالای 2150، جدول B مربوط به ریتینگ زیر 2150 و جدول C مربوط به رده سنی زیر 14 سال است.

وی با بیان این‌که در این مدت نیز فدراسیون برای برگزاری این رقابت‌ها در خوزستان همیشه پای کار بوده است، ادامه داد: برگزاری چنین مسابقاتی در این سطح را در کشورمان بسیار کم داریم و قطعا برگزاری این رقابت‌ها بسیار می‌تواند به شطرنج کشور، خوزستان و به ویژه رده‌های سنی پایه کمک کند.

ارزانی گفت: به دنبال این هستیم که نفرات قوی خارجی و ایرانی در مسابقات بین‌المللی جام کارون شرکت کنند و می‌خواهیم نفرات برتر ایرانی و استادبزرگ‌های خارجی را به اهواز بیاوریم تا در نهایت شاهد مسابقاتی در سطح کیفی بسیار بالا باشیم و خوزستانی‌ها نیز بتوانند از تجارب این نفرات به خوبی استفاده کنند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار