تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۶
کد خبر: ۱۵۹۰۸۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فراخوان نمایشگاه دست ساخته‌های هنری گل نرگس بهبهان منتشر شد
فراخوان نمایشگاه دست ساخته‌های هنری گل نرگس بهبهان منتشر شدمدیرکل میراث فرهنگی خوزستان از انتشار فراخوان نمایشگاه دست‎ساخته‎های هنری گل نرگس بهبهان خبر داد و جزییات آن را تشریح کرد.

خسرو نشان با اشاره به برگزاری نمایشگاه دست‎ساخته‎های گل نرگس هم‌زمان با جشنواره گل نرگس در بهبهان اظهار کرد: در این رویداد فرهنگی، هنری انواع دست‌ساخته‌های هنری و تولیدات صنایع دستی با محوریت «گل نرگس بهبهان» و موضوعات مرتبط با آن توسط هنرمندان و صنعتگران گرامی خلق خواهد شد.

او مشارکت هنرمندان و صنعتگران در معرفی و شناساندن بیشتر آثار طبیعی و گردشگری استان، ترویج فرهنگ استفاده از نقش‌ها و تصاویر برگرفته از مناظر طبیعی استان، خلق یادمانی از ششمین جشنواره گل نرگس بهبهان و نیز آشنایی، تبادل‌نظر و ارتباط نزدیک‌تر میان تولیدکنندگان محصولات صنایع دستی و طراحان استان را از اهداف برگزاری این نمابشگاه عنوان کرد.

نشان درخصوص زمان برگزاری رویداد گفت: این نمایشگاه از 21 دی‎ تا ششم بهمن 1396 در شهرستان بهبهان، جاده‌ قدیم اهواز، کیلومتر چهار، مجتمع تفریحی توریستی چاه‌ماری برگزار می‎شود.

او درباره شرایط ارسال آثار بیان کرد: آثار ارسالی باید دارای شناسنامه باشند و هنرمندان، محدودیتی در تعداد آثار  ارسالی ندارند.
 
مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان در ادامه به نحوه و مهلت ارسال آثار به دبیرخانه اشاره و تصریح کرد: شرکت کنندگان در این نمایشگاه، می‌توانند آثار خود را تا پنجم بهمن ‎ 96به دبیرخانه «جشنواره‌ گل نرگس بهبهان» به نشانی: اهواز، خیابان امام خمینی شرقی، نبش خیابان سلطانی، جنب بانک کشاورزی، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری خوزستان، ارسال کنند.  

او محورهای نمایشگاه را به سه حوزه تولیدات صنایع دستی، طراحی و نقاشی تقسیم کرد و افزود: در بخش صنایع دستی آثار چوبی و حصیری، نساجی سنتی، کاشی سنتی، صنایع دستی فلزی، بافته‌های داری و غیر داری، صنایع دستی استخوان، چاپ‎های سنتی، میناکاری، آبگینه، صنایع دستی چرمی، صنایع دستی سنگی، صنایع دستی دریایی، پوشاک سنتی و هنرهای سنتی قابلیت ارسال به نمایشگاه را خواهند داشت.
 
نشان اضافه کرد: در حوزه طراحی نیز افراد می‎توانند با تکنیک سیاه قلم، به ابعاد10×20 و 10×15 سانتی‎متر، روی مقوا به رنگ‌های کرمی و نخودی آثار خود را ارائه دهند.

 او افزود: در حوزه نقاشی هم هنرمندان می‎توانند با تکنیک آزاد (آبرنگ، گواش، رنگ و روغن، آکریلیک) و با ابعاد متعارف و قابل حمل، آثار خود را آماده و راهی دبیرخانه نمایشگاه کنند. 

علاقه‎مندان، هنرمندان و صنعتگران می‎توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با معاونت صنایع‌دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان به شماره تلفن 35542537-061 تماس بگیرند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار