تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۶
کد خبر: ۱۵۹۱۰۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رییس پلیس راه خوزستان:
عامل انسانی دلیل 90 درصد تصادفات استان است
رییس پلیس راه خوزستان گفت: علت بیش از 90 درصد تصادفات استان مربوط به عامل انسانی است که با رعایت نکات و قوانین ایمنی در هنگام رانندگی، می تواند کاهش یابد.

رضا دولتشاهی روز یکشنبه در حاشیه برگزاری مانور راهداری زمستانه اظهار کرد: عامل انسانی، دلیل بیشترین تصادفات در استان بوده بنابراین همکاری مردم مهم ترین عامل موثر در بحث کاهش تصادفات است.

وی افزود: اگرچه جاده های استان مشکلات زیادی دارد و پلیس راه توانایی مالی لازم را ندارد، ولی تاثیرگذار ترین موضوع درخصوص کاهش تصادفات، فرهنگ ترافیک و رانندگی مردم است.

رییس پلیس راه خوزستان بیان کرد: بی توجهی به جلو بیشترین عامل تصادفات در خوزستان و خستگی، خواب آلودگی و سرعت های غیرمجاز از دیگر دلایل تصادفات در سطح استان است.

وی درخصوص پاسگاه های فعال خوزستان گفت: 16 پاسگاه برای استان در نظر گرفته شده ولی در حال حاضر 12 پاسگاه فعال وجود دارد و 10 ایستگاه زیرنظر آن ها فعالیت دارند که امیدواریم تا سال آینده پاسگاه های پلیس راه، راه اندازی شده و به حد نصاب در نظر گرفته شده برسد.

دولتشاهی یادآور شد: بیش از 120 نقطه حادثه خیز در استان شناسایی شده که در حال حاضر از طریق اولویت بندی از طریق راهداری پیگیری می شوند تا پرحادثه ترین نقاط را در کوتاه مدت کنترل و در بلندمدت رفع کنیم. 

رییس پلیس راه خوزستان در خصوص طرح زمستانه توضیح داد: در استان، تنها محورهای شمالی استان درگیر طرح زمستانی راهداری و پلیس راه هستند بنابراین تلاش کردیم با تقویت پاسگاه های موجود در این مناطق، هماهنگی بیشتری بین راهداری، هلال احمر و اورژانس ایجاد کرده و با استقرار در این محورهای برفگیر، خدمات رسانی صورت گیرد.

مانور طرح راهدای زمستانه صبح یکشنبه با حضور خودروهای سبک و سنگین راهداری و حمل و نقل پایانه ها،هلال احمر و راهنمایی و رانندگی استان در محل پلیس راه اهواز-اندیمشک برگزار شد.

مانور طرح راهدای زمستانه در راستای نشان دادن همکاری، برقراری ایمنی ترافیک و نیز هماهنگی بیشتر بین مجموعه های مستقر در این محورها شامل پلیس راه، هلال احمر و راهداری اجرا شد.

در حال حاضر بیش از 100 تیم محسوس و نامحسوس پلیس راه در محورهای استان در حال گشت زنی هستند که در محورهای برفگیر، تمهیدات بیشتری اعمال می شود.

طرح زمستانه تا ابتدای فروردین ادامه خواهد داشت و پس از آن، طرح نوروزی آغاز می شود.
مرجع / ایرنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
میلاد
|
ROMANIA
|
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
0
0
وای وای ، چه آمار های دقیقی درست میکنن دوستان 90 دصد عامل انسانی !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! اون 10 درصد رو میگفتی چی هست ، لابد اونم بد شانسی طرفه . و اینکه جاده های بی کیفیت خوزستان عالی هستن و از اون عالی تر ماشین های ایمن ساخت کشور ، یه جاده درست حسابی تو خوزستان نداریم ما به نسبت دیگر استان ها .
:
:
:
آخرین اخبار