تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۷
کد خبر: ۱۵۹۱۱۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تخریب ساخت و ساز غیرمجاز در باغ های دزفول
کارشناس حقوقی مدیریت جهاد کشاورزی دزفول گفت: تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در باغ های این شهرستان با هدف حفظ گونه های مختلف درختان مرکبات و جلوگیری از تغییر کاربری مزارع با حکم قضایی در دست پیگیری و اجراست.

محمد خورشید زاده روز یکشنبه هدف از تخریب این سازه ها را جلوگیری از تغییر کاربری و ساخت و ساز در زمین های کشاورزی عنوان کرد و گفت: در صورت ادامه روند ساخت و ساز غیرمجاز در باغ ها و زمین های کشاورزی ، در سالهای آینده زمین کشاورزی در منطقه باقی نمی ماند.

وی افزود:از ابتدای امسال تاکنون با حکم قضایی 2 مورد تخریب ساخت و ساز شامل ساختمان و قطعه بندی زمین کشاورزی و باغ در دزفول تخریب شده و امروز هم حکم تخریب ساختمانی در باغی حوالی سنجر دزفول اجرا شد.

خورشیدزاده گفت:شکایت علیه ساخت و ساز غیرمجاز از سوی جهاد کشاورزی تقدیم دادگستری شده و پس از طی مراحل قانونی دستور تخریب سازه از سوی قاضی پرونده صادر شده است و اکنون به مرحله اجرای حکم رسیده است.

وی ادامه داد:برای ساخت هرگونه سازه در باغ های دزفول سه شرط داشتن سند ثبتی ، عمر بالای سه سال باغ و وسعت بالای نیم هکتار ضروری است ضمن اینکه فرد متقاضی باید تقاضای ساخت و ساز را به کمیسیون تبصره یک ارایه کند.

کارشناس حقوقی مدیریت جهاد کشاورزی دزفول افزود: در صورت تایید و پذیرش تقاضا در کمیسیون مذکور کشاورز و باغدار می تواند نسبت به ساخت و ساز در باغ و اراضی کشاورزی اقدام کند در غیر این صورت تخلف محسوب شده و با حکم قضایی تخریب می شود.

با استقبال گردشگران از باغ های شهرستان دزفول در سالهای اخیر تفکیک باغ های مرکبات به قطعات کوچک و فروش آنها رونق گرفته است ضمن اینکه در بسیاری از باغ های منطقه به صورت غیر مجاز ساختمان و ویلا ساخته شده است.

پنجهزار و 500 هکتار باغ مرکبات در شهرستان دزفول وجود دارد.

برخی مرکبات دزفول از جمله پرتقال به لحاظ کیفیت به عنوان یک برند در بازار مصرف کشور شناخته می شود.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار