تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۵
کد خبر: ۱۵۹۱۲۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نماینده شبکه شتاب‌نگاری زلزله در خوزستان خبر داد:
فعالیت 40 دستگاه شتاب‌نگار زلزله در خوزستان
نماینده شبکه شتاب‌نگاری زلزله کشور گفت: 40 دستگاه شتاب‌نگار زلزله در استان خوزستان فعال است و تمامی رکوردها را ثبت می‌کند، به دلیل فراوانی زلزله در شهرستان شوشتر و روستای گوریه اخیراً جدیدترین دستگاه شتاب‌نگار در گوریه نصب شد.

وحید عابد اظهار کرد:40 دستگاه شتاب‌نگار زلزله در استان خوزستان فعال است و تمامی رکوردها را ثبت می‌کند، با توجه به زلزله‌های اخیر در سطح استان به‌ویژه شهرستان شوشتر و روستای گوریه برای بازدید از دستگاه‌های شتاب‌نگار، تعمیر و آماده‌سازی آن‌ها برای ثبت زلزله‌های احتمالی به این استان اعزام شدیم.

وی افزود: دستگاه‌های شتاب‌نگار از دو نسل جدید و قدیم هستند که به دلیل فراوانی زلزله در شهرستان شوشتر و روستای گوریه اخیراً جدیدترین دستگاه شتاب‌نگار در آن محل نصب شد که با توجه به آنلاین و برخط بودن این دستگاه کلیه رکوردهای ثبت‌شده به‌صورت مستقیم برای مرکز ارسال می‌شود.

نماینده شبکه شتاب‌نگاری زلزله کشور گفت: بر اساس نیازسنجی‌ها، خوزستان هشتاد دستگاه شتاب‌نگار نسل جدید و آنلاین نیاز دارد که باید برای نصب آن‌ها اعتباری در نظر گرفته شود.

عابد در خصوص دستگاه‌های قدیمی در استان، عنوان کرد: برای دستگاه‌های قدیمی باید از تهران ارتباط گرفته شود و رکوردهای ذخیره‌شده تخلیه شوند، زلزله یک پدیده طبیعی است و زلزله‌های خفیف ازلحاظ قدرت و شتاب در حدی نیستند که بیان و رسانه‌ای شوند اما چون مردم نسبت به این موضوع حساس شدند آن را اعلام می‌کنیم که ارزش خبری ندارند و فقط باعث نگرانی و ایجاد ترس در مردم می‌شود.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار