تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۲
کد خبر: ۱۵۹۱۲۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار حمیدیه:
80 نفر در کمپ‌های ترک اعتیاد حمیدیه بهبود یافتند
فرماندار شهرستان حمیدیه بابیان اینکه تاکنون تعداد ۸۰ نفر در این کمپ‌ها بهبودیافته گفت: امسال تعداد 15 نفر از معتادان بهبودیافته از طریق بهزیستی وام اشتغال دریافت و تعداد ۵ نفر در حال تکمیل پرونده هستند.

عاشور سواری پور در جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر که در محل سالن جلسات حوزه استاندار برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر ۳ کمپ ترک اعتیاد در سطح شهرستان حمیدیه تحت نظر بهزیستی شهرستان فعال هستند.

وی بابیان اینکه تاکنون تعداد ۸۰ نفر در این کمپ‌ها بهبودیافته‌اند، گفت: امسال تعداد 15 نفر از معتادان بهبودیافته از طریق بهزیستی وام اشتغال دریافت و تعداد ۵ نفر در حال تکمیل پرونده هستند.

فرماندار حمیدیه عنوان کرد: اداره بهزیستی حمیدیه از طریق سازمان مردم‌نهاد در حال انجام کارهایی به‌منظور مشارکت مردم و فرهنگ‌سازی از طریق چهره به چهره به‌منظور از بین بردن باورهای غلط در بین مردم در رابطه با استعمال مواد مخدر سنتی است.

سواری پور با اشاره به بازدید نیروهای واحد پیشگیری و مقابله با بیماری‌ها از کمپ‌های ترک اعتیاد حمیدیه بیان کرد: تمامی معتادان متقاضی ترک اعتیاد حاضر در کمپ که علائم بیماری سل داشتند غربالگری شدند.

وی افزود: موارد با تشخیص مثبت، مراقبت و درمان لازم را دریافت کرده‌اند که در این رابطه از ۱۱ نفر بیماریابی صورت گرفت و یک مورد مبتلا به سل شناسایی و تحت درمان قرار گرفت.

سواری پور گفت: از کلیه معتادان حاضر در کمپ به‌ویژه افرادی کسانی که دارای رفتارهای پرخطر بودند غربالگری HIV نیز صورت گرفت، از تعداد 133 نفر بیماریابی صورت گرفته تعداد 2 نفر به بیماری HIV شناسایی شد که درمان و مراقبت‌های لازم از افراد شناسایی‌شده توسط نیروهایی واحد مبارزه با بیماری‌ها انجام شد.

وی بابیان اینکه فرماندهی انتظامی حمیدیه در رأس کمیته مبارزه با مواد مخدر شهرستان قرار دارد بیان کرد: حدود یک هزار و 500 گرم انواع مواد مخدر در شهرستان توسط نیروی انتظامی کشف و حدود ۳۸ نفر دستگیر و به مقام قضایی معرفی شدند.

فرماندار شهرستان حمیدیه عنوان کرد: سپاه حمیدیه نیز باهدف مبارزه با مواد مخدر، با پایلوت قرار دادن منطقه کوی کارگران حمیدیه اقدام به اجرای طرح در قالب قرارگاه جوادالائمه (ع) و شناسایی افراد معتاد کرده است.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار