تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۳
کد خبر: ۱۵۹۱۳۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نویسنده آبادانی نامزد دریافت جایزه ادبی بنیاد جلال آل احمد شد/ سکوت مسئولان فرهنگی منطقه
نویسنده آبادانی نامزد دریافت جایزه ادبی بنیاد جلال آل احمد شد/ سکوت مسئولان فرهنگی منطقهبانوی نویسنده آبادانی کتاب ملاصالح در میان بی توجهی مسئولان منطقه به این اثر ماندگار و فراگیر، در جمع برترین‌های کتاب سال حضور یافت.

«ملا صالح» عنوان کتابی از زندگی پر فراز و نشیب  ملا صالح قاری است که در  زندان های ساواک شکنجه شد و پس از انقلاب نیز به اسارت نیروهای بعثی در آمد.

 مردی که پس آزادی و بازگشت به کشور نیز به جهت همکاری با ارتش بعث عراق توسط مراکز امنیتی نظام مورد اتهام قرار گرفت و تا سال ها پس از رهایی از بند زندان و رفع سوءظن‌ها نیز با همین اتهامات زندگی خود را سپری کرد.

 امروز که ماهیت ملا صالح مبرهن شده، تمام زوایای زندگی او در کتابی  توسط «رضیه غبیشی» بانوی نویسنده و رزمنده دوران دفاع مقدس اهل آبادان تحریر و منتشر شده است.

کتاب ملاصالح در سراسر کشور درخشیده اما در شهر و زادگاه این نویسنده، به واسطه عدم توجه مسئولان، این کتاب گمنام و ناشناخته مانده است.

غیبت این اثر ماندگار در کتاب فروشی های شهر آبادان نیز جای تامل دارد و تا به امروز هیچ مسئول و متولی فرهنگی شهر برای ارج نهادن به این اثر ماندگار اراده ای از خود نشان نداده است.

کتابی «ملا صالح» در فاصله اندک زمانی از زمان انتشار، به چاپ شانزدهم رسید و در چندین مسابقه سراسری  شرکت کرد و در آخرین مرحله نامزد دریافت جایزه ادبی بنیاد جلال آل احمد شد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار