تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۹
کد خبر: ۱۵۹۱۴۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دستور ویژه جهانگیری برای مدیریت مرغ و تخم مرغ
معاون اول رییس جمهوری با تاکید بر اهتمام ویژه دولت برای جلوگیری از شیوع آنفلوآنزای پرندگان، گفت: تدابیر لازم برای تامین مرغ و تخم مرغ در ایام پایانی سال اتخاذ شود.

اسحاق جهانگیری روز یکشنبه 17 دی‌ماه در جلسه ستاد ملی پیشگیری از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان، مرغ و تخم مرغ را دو کالای پراهمیت و تعیین کننده در سبد غذایی و مصرفی زندگی مردم دانست و بر لزوم برنامه ریزی دقیق برای مدیریت و تامین این دو محصول به ویژه در ایام پایانی سال تاکید کرد.

وی همچنین با اشاره به آخرین وضعیت آنفلوآنزای پرندگان و اقدامات صورت گرفته برای جلوگیری از شیوع این بیماری، تصریح کرد: وزارت جهاد کشاورزی و سازمان برنامه و بودجه کشور هماهنگی های لازم را برای تامین منابع مالی جهت جبران خسارات تولید کنندگان و نیز پیشگیری از انتشار آنفلوانزای پرندگان انجام دهند.

جهانگیری همچنین با تاکید بر اهتمام ویژه دولت برای جلوگیری از شیوع آنفلوآنزای پرندگان، تصریح کرد: تدوین برنامه ای جامع برای مقابله با آنفلوآنزای پرندگان ضروری است و لازم است وزارت جهاد کشاورزی و سازمان دامپزشکی الزامات مورد نیاز برای پیشگیری از این بیماری را تدوین تا دغدغه ای برای سال های آینده نداشته باشیم.

وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان دامپزشکی کشور نیز در این جلسه گزارشی از آخرین وضعیت آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان و اقدامات صورت گرفته برای شناسایی کانون های آلوده و از بین بردن این بیماری در استان های مختلف کشور ارائه کردند و به تشریح نیازهای موجود برای جبران خسارات مرغداران و تولید کنندگان و تداوم برنامه مقابله با پیشگیری از آنفلوآنزای پرندگان پرداختند.

در ادامه این جلسه همچنین موضوع تنظیم بازار مرغ و تخم مرغ و برنامه ریزی برای تامین این دو کالای مصرفی با قیمت مناسب مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و تصمیماتی نیز برای تامین مرغ و تخم مرغ بخصوص در ماه های پایانی سال و ایام شب عید اتخاذ شد.
مرجع / باشگاه خبرنگاران
:
:
:
آخرین اخبار