تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۴
کد خبر: ۱۵۹۱۴۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نظر آموزش و پرورش درباره تعطیلات زمستانی مدارس
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به استقبال آموزش‌وپرورش از تعطیلات زمستانی مدارس گفت: تعطیلات بلند مدت تابستانی می‌تواند در طول سال تحصیلی توزیع شود.

علی زرافشان درباره نظر آموزش‌وپرورش نسبت به طرح سازمان محیط زیست برای تعطیلی یک ماهه مدارس در فصل سرما اظهار کرد: در سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش در بحث زمان آموزش به موضوع توزیع تعطیلات در طول سال تحصیلی و جلوگیری از ایجاد شکاف زمانی اشاره شده است یعنی تعطیلات طولانی مدت تابستان باعث افزایش فاصله دانش‌آموزان از مدرسه و افت تحصیلی می‌شود.

وی افزود: پیشنهاد آموزش‌وپرورش برای توزیع تعطیلات در طول سال تحصیلی بر مبنای سند تحول بنیادین است، در این سند به بحث تغییر زمان آموزش متناسب با شرایط جغرافیایی اشاره شده است همچنین به لحاظ آموزش و یادگیری، تعطیلات طولانی تابستان باید کوتاهتر شود یعنی به جای 12 هفته، 7 هفته تعطیلات داشته باشیم و بقیه در طول سال تحصیلی توزیع شود.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش‌وپرورش گفت: تجربه توزیع تعطیلات در سایر کشورها مانند نیوزلند و امارات نیز وجود دارد و در کشور امارات تعطیلاتی مانند عید فطر در تقویم آموزشی آنها مدنظر قرار می‌گیرد.

زرافشان ادامه داد: اگر به آموزش‌وپرورش اختیار داده شود این آمادگی را داریم تا تعطیلات تابستانی را در طول سال توزیع و متناسب با شرایط آب و هوایی آن را تنظیم کنیم. اگر این اتفاق در آموزش‌وپرورش رخ دهد فرصت‌های خوبی برای محیط زیست و گردشگری کشور نیز ایجاد می‌شود البته در آموزش وپرورش از منظر آلودگی هوا و گردشگری به مسئله توزیع تعطیلات نگاه نمی‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه آموزش‌وپرورش از طرح تعطیلات زمستانی مدارس استقبال می‌کند، گفت: انتظار داریم ماده واحده مربوط به طرح تعطیلات یک ماه مدارس در فصل زمستان به صورت مشترک توسط محیط زیست و آموزش‌وپرورش تهیه شود.

به گزارش تسنیم، طرح تغییر تقویم آموزشی سال گذشته توسط نمایندگان در صحن علنی مجلس تایید نشد اما اخیرا عیسی کلانتری رئیس سازمان محیط زیست از طرح این سازمان برای تعطیلات یک ماهه مدارس در فصل سرما خبر داده است و در همین رابطه حمایت میرزاده سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در مخالفت با این طرح گفته است: نظام درسی و برنامه‌ریزی آموزشی در ایران بسیار متمرکز است، تعطیلی مدارس نمی‌تواند دانش‌آموزان را از آلودگی هوا مصون دارد و اکثر خانواده‌ها به دلیل شاغل بودن در نگهداری فرزندان‌شان دچار مشکل خواهند شد؛ بنابراین تعطیل کردن مدارس در زمستان خانواده‌ها را متوجه هزینه‌های بسیار مادی و معنوی می‌کند. بهتر است دولت به جای آسیب‌رسانی به نظام تعلیم و تربیت برای حل مشکل آلودگی هوا به دنبال کاهش تمرکز و ادامه مهاجرت‌ها به کلان شهر تهران باشد.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار