تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۲
کد خبر: ۱۵۹۱۸۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
قائم‌مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز:
رسالت دانشجویان رسیدن به مرزهای خودکفایی است
قائم‌مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در حوزه سلامت گفت: رسالت دانشگاه و دانشجویان در این است که مرزهای خودکفایی را با هر قیمتی به دست بیاورند
رسالت دانشجویان رسیدن به مرزهای خودکفایی استقائم‌مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در حوزه سلامت گفت: رسالت دانشگاه و دانشجویان در این است که مرزهای خودکفایی را با هر قیمتی به دست بیاورند. 

رمضان احدی در کنگره «مصطفای شهید با گفتمان جوان مؤمن انقلابی و پانزدهمین سالگرد تدفین شهدای گمنام دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز» که روز دوشنبه ۱۸ دی‌ماه در تالار شهدا این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: رسالت دانشگاه در کنار تربیت آکادمیک آن است که فرهنگ شهدا را به نسل بعد انتقال دهد تا با شناخت آگاهانه از گذشته روشن کشور، مسیر درست علمی و ترقی کشور را با الگوگیری از شهدا طی کند.

وی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دارای ۲۳ شهید دانشجو است که همه تلاش ما در واحدهای علمی و فرهنگی ارزش‌گذاری به فرهنگ ایثار و شهادت آنها است.

احدی گفت: برای چرخش تصویربرداری پزشکی هسته‌ای، نیاز به آب سنگینی است که با گلوکز ترکیب شود. هر سی سی از آن را ما ۱۰۰ دلار خریداری می‌کنیم. آب سنگین در اراک تولید می‌شود. اگر مسائل و مشکلات مربوط به حوزه هسته‌ای حل شود با تلاش‌های امثال شهید احمدی‌روشن می‌توانیم از مزایای بسیار آن در این حوزه استفاده کنیم. برای درمان سرطان پروستات مجبوریم رادیوداروهایی را از آلمان وارد کنیم که هر یک دوز از این دارو ۶۰ تا ۷۰ میلیون تومان هزینه دارد.

وی گفت: همه این خودکفایی که انجام گرفته، نتیجه عملکرد شهید احمدی‌روشن و یاران او بوده است که در نتیجه پرچم استقلال جمهوری اسلامی در این حوزه تخصصی به اهتزاز درآمده است. رسالت دانشگاه و دانشجویان در این است که مرزهای خودکفایی را با هر قیمتی به دست بیاورند.

در پایان این مراسم از خانواده‌های شهدای مدافع حرم همچون سید مهدی موسوی، سید حمید تقوی‌فر، هادی کجباف، مجید محمدی، حسن حزباوی، محمد حکیم و سید اصلان حسینی تقدیر شد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار