تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۵
کد خبر: ۱۵۹۲۱۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ساخت دستگاه هوشمند غذادهی به آبزیان در دزفول
پژوهشگر دزفولی موفق به طراحی و ساخت دستگاه مکانیزه غذادهی به آبزیان شد.

حسن براتی مسئول پژوهش دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول روز سه شنبه گفت:شرکت ارشد کاران صنعت روناش یکی از شرکت های دانش بنیان مستقر در مرکز رشد این دانشگاه نمونه اولیه دستگاه غذا دهی به آبزیان را تولید و آماده تجاری سازی کرده است.

ناصر آریایی مخترع دزفولی این دستگاه نیز سه شنبه گفت: از سال 91 ایده تولید دستگاه غذادهی به آبزیان را در سر داشته و اکنون به مرحله تولید و تجاری سازی رسیده است.

وی که از سال 93 تاکنون زیر نظر مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی دزفول فعالیت می کند افزود:با تولید این دستگاه،غذای آبزیان در مخزن مخصوصی قرار داده شده و در فاصله زمانی معین برای آبزیان پرتاب می شود.

مدیر عامل شرکت ارشد کاران صنعت روناش با اشاره به دقت کار این دستگاه اظهار کرد: دستگاه مذکور به گونه ای طراحی و ساخته شده که برای همه ماهیان موجود در استخر به طور یکسان و یکنواخت غذا با حجم دلخواه پرتاب می کند.

این مخترع دزفولی با بیان اینکه محدودیتی برای تعبیه غذا در این دستگاه وجود ندارد اظهار کرد:برای استفاده از این دستگاه می توان از تراکتور نیز استفاده کرد ضن اینکه این دستگاه برای حوضچه های کوچک،بزرگ و پیش ساخته دریایی قابل استفاده است.

آریایی اضافه کرد:دستگاه غذادهی به آبزیان در حال حاضر در سازمان پژوهش های علمی صنعتی ایران ثبت اختراع شده و طبق اعلام این سازمان این دستگاه نمونه خارجی و داخلی ندارد.

وی گفت:تاکنون برای انجام آزمایش و تولید این دستگاه حدود 500 میلیون ریال هزینه شده که 270 میلیون ریال آن از تسهیلات مرکز رشد دانشگاه آزاد دزفول بوده است .

آریایی افزود:چند سفارش از برخی شرکت ها دریافت کرده که بسته به نوع و نمونه ای که سفارش داده می شود قیمت هر دستگاه بین 100 تا 250 میلیون ریال می باشد.

گروه پنج نفره محققان و پژوهشگران مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول نیز چندی پیش موفق به تولید نوعی میلگرد و آرماتور کمپوزیتی مقاوم در برابر خوردگی با استحکام بالا شدند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار