تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۸
کد خبر: ۱۵۹۲۱۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
چهارشنبه در خوزستان ؛
ششمین جشنواره گل نرگس بهبهان ملی برگزار می‌شود
ششمین جشنواره گل نرگس بهبهان ملی برگزار می‌شودششمین جشنواره گل نرگس بهبهان از 20 دی ماه هم زمان با برداشت گل از مزارع نرگس بهبهان در سطح ملی آغاز به کار می کند.

بهبهان یکی از شهرستان های تاریخی با قدمت چند هزار ساله در خوزستان است که از آن به عنوان خاستگاه اصلی گل نرگس درایران یاد می شود و با برگزاری جشنواره بزرگ گل نرگس تا ششم بهمن ماه، میزبان گردشگران داخلی و خارجی خواهد بود.

برای برگزاری این جشنواره بزرگ که از آن به عنوان مهمترین رویداد در حوزه منابع طبیعی خوزستان یاد می شود برنامه های مختلف فرهنگی و هنری تدارک دیده شده که در طول اجرای این جشنواره ملی اجرا می شود.

برگزاری کنسرت های شهرام و حافظ ناظری، آیین اهدای هشت هزار شاخه گل نرگس به آستان قدس رضوی، برپایی موزه و چاپ کتاب گنجینه میراث خوزستان، نشست پژوهشی باستان شناسی، و برپایی نمایشگاه هنرهای تجسمی با حضور هنرمندان مطرح کشور از جمله این برنامه ها است.

گشت گردشگری فیلم سازان برای اعضای خانه فیلم سازان کوتاه سینمای ایران، تفریح و بازی های آبی در دریاچه سد مارون و سایر برنامه های فرهنگی، هنری و تفریحی برای هرچه با شکوه تر برگزار شدن این جشنواره ملی در نظر گرفته شده است.

شایان ذکر است در ایام برگزاری این جشنواره هتل ها و مراکز اقامتی، سازمان های مردم نهاد و خانه ها و اماکن فرهنگی، تاریخی این شهرستان آماده پذیرایی از میهمانان و گردشگران داخلی و خارجی خواهند بود.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار