تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۳
کد خبر: ۱۵۹۲۱۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نماینده مسجدسلیمان در مجلس :
نمایندگان مجلس با حذف فله‌ای یارانه بگیران مخالف هستند
نماینده مردم مسجدسلیمان از مخالفت نمایندگان با حذف یارانه ۳۰ میلیون نفر از یارانه بگیران خبر داد.

علی عسگر ظاهری اظهار کرد: حذف فله‌ای ۳۰ میلیون نفر از یارانه بگیران بدون معرفی هیچ ساختار مشخصی برای انتخاب این افراد مورد قبول بنده و سایر نمایندگان مردم نیست.

وی افزود: طبق قانون هدفمندی یارانه‌ها، دهک‌های بالایی جامعه که از وضعیت مناسبی برخوردارند، باید یارانه ان‌ها حذف شود و نه اقشار آسیب پذیر و نیازمند. مجلس برای حذف این دهک‌ها تلاش کرد اما دولت با این توجیه که امکان شناسایی این افراد وجود ندارد، اقدامی برای حذف اقشار ثروتمند نکرد.

نماینده مردم لالی، اندیکا و هفتکل در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: ما نگرانیم که در فرایند حذف این افراد از دریافت یارانه، اقشار آسیب پذیر ما نیز حذف شوند و شرایط برای زندگی این افراد سخت‌تر شود. حذف ۳۰ میلیون یارانه بگیر باید تابع ساختار مشخصی باشد و تا دولت این ساختار را به روشنی تعریف نکند، با حذف یارانه بگیران مخالفم.

ظاهری بیان کرد: امروز تنها افرادی که تحت پوشش نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد و بهزیستی هستند، نیاز به حمایت ندارند بلکه چند میلیون انسان دیگر در کشور زندگی می‌کنند که از خدمات نهادهای حمایتی بی‌بهره‌اند اما به شدت نیاز به حمایت و دریافت یارانه دارند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس با حساسیت ویژه‌ای این موضوع را دنبال می‌کند و تنها با حذف یارانه دهک‌های پردرآمد موافق است و این دهک‌ها نمی‌توانند ۳۰ میلیون نفر از افراد جامعه را تشکیل دهند و جمعیت آن‌ها به مراتب کمتر است.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار