تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۶
کد خبر: ۱۵۹۲۲۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس مرکز بهداشت بندر ماهشهر:
وجود کانال‌های روباز جان کودکان ماهشهری را تهدید می‌کند
رئیس مرکز بهداشت بندر ماهشهر گفت: وجود کانال‌های روباز در این شهرستان جان کودکان را تهدید می‌کند.

علی نوری صبح امروز در جلسه شورای سلامت این شهرستان اظهار کرد: بحث سلامت مردم موضوعی بسیار حساس و مهم است و نباید در این رابطه هیچگونه قصور و کوتاهی صورت بگیرد.

وی افزود: یکی از معضلات شهرستان بندر ماهشهر در حوزه سلامت وجود کانال‌های روباز است که در چند سال گذشته 5 کودک را در بندر ماهشهر، بندر امام، شهرک طالقانی و روستاهای بخش مرکزی بندر ماهشهر به کام مرگ کشانده است.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بندر ماهشهر عنوان کرد: در این باره مصوبات متعددی به تصویب رسیده اما به نظر می‌رسد شهرداری‌های شهرستان اقدام مثبتی در این مورد انجام نداده‌اند.

نوری گفت: فاز 5 بندر ماهشهر، کوی دستغیب بندر امام و شهرک طالقانی دارای مکان‌های حادثه‌خیزی هستند که باید برای اصلاح کانال‌های روباز این مناطق اقدام اساسی صورت بگیرد.

وی اظهار کرد: شهرداری‌های بندر ماهشهر، بندر امام و منطقه 3 شهرک طالقانی باید در این باره اقدامات اساسی و سریعی صورت دهند تا از تکرار حوادث تلخ مشابه جلوگیری شود.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بندر ماهشهر با تأکید بر اینکه در حوزه سلامت مردم نباید هیچ کوتاهی صورت بگیرد، افزود: همه دستگاه‌ها، نهادها و ادارات در این حوزه مسؤولیت دارند و نباید از وظایف خود در قبال سلامت مردم عدول کنند.

حل مشکل آب شرب روستای گُرگُر نیازمند اعتبارات مالی است

بخشدار مرکزی بندر ماهشهر گفت: حل مشکل آب شرب روستای گُرگُر نیازمند تخصیص اعتبارات مالی ویژه است.

بلقیس حسینی صبح امروز در جلسه شورای سلامت این شهرستان اظهار کرد: سال‌های متمادی است روستای گُرگُر با مشکل آب شرب مواجه است و با جمعیتی بالغ بر 3 هزار نفر از آب خام استفاده می‌کنند.

وی افزود: این مشکل ساکنان این روستا را با مشکلات فراوانی مواجه کرده و آنها را در معرض ابتلا به بیماری‌هایی نظیر التور، عفونت روده و دیگر بیماری‌های گوارشی قرار داده است.

بخشدار مرکزی بندر ماهشهر بیان کرد: در این ارتباط جلسات متعددی با بهره‌برداری آب برگزار شده و این مسأله موضوع جدیدی نیست و معضل اصلی آب گُرگُر اعتبارات مالی است.

حسینی با بیان اینکه موضوع آب شرب گُرگُر در حال تبدیل به یک معضل اساسی است، گفت: احداث و اصلاح شبکه آب گُرگُر حدود پنج سال طول خواهید کشید و نیازمند اعتبارات مالی بالایی است. باید اعتبارات ویژه‌ای برای ایجاد انشعاب آب روستای گُرگُر اختصاص داده شود.

وی عنوان کرد: با نماینده مردم منطقه در مجلس شورای اسلامی نیز جلسه‌ای در این ارتباط در خود روستای گُرگُر برگزار شد اما تاکنون به نتیجه مثبتی دست پیدا نکرده‌ایم.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار