تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۷
کد خبر: ۱۵۹۲۲۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تشریح جزئیات برگزاری پانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر عربی خوزستان در سوسنگرد
دبیر پانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر عربی خوزستان جزئیات برگزاری این جشنواره به میزبانی سوسنگرد را تشریح کرد.

وهاب سعیدی بابیان اینکه جشنواره تئاتر بین‌المللی استان خوزستان پانزدهمین دوره خود را می‌گذراند، اظهار کرد: با توجه به ارتباطاتی که با کشورهای مهمان در این جشنواره از طریق سازمان ارتباطات اسلامی برقرار شد از هنرمندان 4 کشور برای  حضور در این جشنواره دعوت‌شده است.

وی با اشاره به اینکه هنرمندان کشورهای عراق، سوریه، لبنان، عمان در این جشنواره ما را همراهی می‌کنند، گفت: کشورهای عراق، سوریه و لبنان نیز گروه‌های تئاتر خود را به این جشنواره اعزام می‌کنند.

دبیر پانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر عربی خوزستان افزود:  کشور عمان به درخواست مایکی از اساتید دانشگاه و فعالان تئاتر خود را به‌عنوان یکی از داوران این جشنواره اعزام خواهد کرد.

سعیدی بابیان اینکه دارو دوم ما نیز از کشور عراق است، بیان کرد: داور سوم ما داخلی و یکی از دانش‌آموختگان تئاتر و از اهالی شهرستان سوسنگرد است.

وی اظهار کرد: این جشنواره هدیه‌ای است به شهدای مدافع حرم و به همین منظور در افتتاحیه این جشنواره نمادی را به شهدا اختصاص داده‌ایم.

سعیدی گفت: در این جشنواره 9 گروه هنری از شهرهای شوش، رامشیر، ماهشهر، خرمشهر 2 گروه، اهواز 2 گروه و سوسنگرد 2 گروه شرکت می‌کنند.

دبیر پانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر عربی بابیان اینکه در جشنواره امسال 3 کارگردان خانم داریم، بیان کرد: در ابتدا تعداد 5 خانم کارهای خود را برای جشنواره ارسال کردند که از بین این 5 نفر کار 3 نفر پذیرفته شد که برای نخستین بار از ظرفیت هنری 3 خانم در این جشنواره استفاده می‌شود.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار