تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۸
کد خبر: ۱۵۹۲۲۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس پلیس‌راه خوزستان:
رعایت سرعت مطمئنه و بستن کمربند ایمنی موجب کاهش حوادث جاده‌ای می‌شود
رئیس پلیس‌راه خوزستان گفت: من دو توصیه به رانندگان برای ایام آخر سال که جاده‌ها شلوغ می‌شوند دارم که البته همیشه آن‌ها را بیان می‌کنم، اولین مورد رعایت سرعت مطمئنه و دومین مورد بستن کمربند ایمنی است که چنانچه این دو مورد رعایت شود شاهد کاهش تصادفات و صدمات خواهیم بود.

رضا دولتشاهی اظهار کرد: طرح راهداری زمستانی همه‌ساله در کل کشور برگزار می‌شود و اکثر توجه این طرح در استان خوزستان بر روی مناطق شمالی استان است که بارش برف و باران در این مناطق بیشتر است.

وی افزود: همه دستگاه‌های حاضر در این مانور، در طول سال خدمات‌رسانی مستمری در بحث ایمنی راه‌ها ارائه می‌دهند و این رزمایش برای نشان دادن همکاری و هماهنگی این دستگاه‌ها با یکدیگر به مردم است که اگر مردم نیز با ما همکاری لازم را داشته باشند قطعاً شاهد کاهش زیاد آمار حوادث خواهیم بود.

رئیس پلیس‌راه استان خوزستان عنوان کرد: همکاری و هماهنگی بین ما، اورژانس، هلال‌احمر و اداره راهداری بسیار تنگاتنگ است و ما مرتباً در طول سال با یکدیگر در حال تبادل‌نظر و ارتباط هستیم و برای پیشرفت ایمنی راه‌ها تلاش می‌کنیم ولی مردم باید بدانند که بدون همراهی آنان این تلاش‌ها بی‌ثمر خواهد بود.

وی درباره سفرهای نوروزی و کاروان‌های راهیان نور که در ایام انتهایی سال که باعث ازدحام در جاده‌ها می‌شود، گفت: من دو توصیه به رانندگان برای ایام آخر سال که جاده‌ها شلوغ می‌شوند دارم که البته همیشه آن‌ها را بیان می‌کنم، اولین مورد رعایت سرعت مطمئنه و دومین مورد بستن کمربند ایمنی است که چنانچه این دو مورد رعایت شود شاهد کاهش تصادفات و صدمات خواهیم بود.

دولتشاهی افزود: سرعت مطمئنه در هر شرایط و جاده‌ای تغییر می‌کند، بخصوص در جاده‌های برف‌گیر و لغزنده اگر رانندگان از سرعت اتومبیل مراقبت کنند، کنترل اتومبیل بسیار آسان‌تر خواهد بود و شاهد حادثه براثر سرعت نخواهیم بود.

وی در پاسخ به این پرسش که استانداردسازی خودروهای داخلی توسط تولیدکننده، چقدر در کاهش حوادث جاده‌ای و تلفات مؤثر است، بیان کرد: ما سه عامل در بحث تصادفات داریم که شامل عامل جاده‌ای، عامل انسانی و عامل خودرو هستند که عامل خودرو تأثیر بسزایی در حوادث دارد کما اینکه تجربه به ما نشان داده در بسیاری تصادفات اگر بدنه خودرو ایمن بود و وسایل ایمنی آن مانند کیسه هوا درست‌کار می‌کرد قطعاً شاهد تلفات کمتری بودیم که امیدواریم خودروسازهای داخلی با بهبود کیفیت و ایمنی ماشین‌های داخلی، سطح ایمنی خود را به خودروسازهای مطرح جهانی نزدیک‌تر کنند.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار