تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۸
کد خبر: ۱۵۹۲۲۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شهردار آبادان;
آبادان دومین شهر دارای بافت فرسوده در استان است
 شهردار آبادان گفت: آبادان از لحاظ فرسودگی بافت شهری، در رتبه دوم شهرهای استان و در رتبه ششم شهرهای کشور قرار دارد.

حسین حمیدپور سه شنبه اظهار کرد: مناطق حاشیه شهر از جمله شطیط، سلیج، ذالفقاری، دهکده بریم و سده به صورت بافت فرسوده شهری 100 درصدی تعریف شدند.

وی افزود: در برخی از مناطق شهر آبادان به لحاظ عمرانی و زیرساخت های فرهنگی ضعیف هستند و در واقع دارای بافت ناکارآمد شهری هستیم.

حمیدپور به تدوین برنامه چهار ساله عمران شهری آبادان با کمک سازمان منطقه آزاد اروند اشاره کرد و گفت:در برنامه چهار ساله شهرداری آبادان هم ارتقای شاخص های فرهنگی و عمرانی در بافت فرسوده و بافت ناکارآمد شهری دیده شده است.

وی افزود: برنامه چهار ساله شهرداری با منطقه آزاد اروند شامل توسعه و ساماندهی محیط شهری، توسعه فضای سبز در قالب ایجاد پارک، تجهیز ناوگان آتش نشانی و خدمات شهری است.

بدهی 2 هزار و 500 میلیونی شهرداری آبادان

شهردار آبادان گفت:شهرداری 2 هزار و 500 میلیون بدهی به پیمانکاران و مردم دارد که پرداخت آنها به راحتی امکان پذیر نیست و در حالا رایزنی با منابع مختلف بانکی و دولتی به منظور دریافت تسهیلات و کمک مالی هستیم تا بتوانیم بدهکاری شهرداری را پرداخت کنیم. 

وی محقق نشدن بودجه پیشنهادی را یکی از چالش های شهرداری آبادان عنوان کرد و افزود:متاسفانه بودجه ای که برای شهرداری آبادان در نظر گرفته شده بود محقق نشده و این امر فشار مضاعفی را به بدنه شهرداری وارد می کند. 

بنا به گفته رئیس شورای اسلامی شهر آبادان تعداد حقوق بگیران شهرداری با رتبه 11 آبادان 2 هزار و 500 نفر است که این تعداد 2 برابر چارت سازمانی است و این مهم باعث شد تا بسیاری از اعتبار شهرداری آبادان صرف پرداخت حقوق شود.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار