تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۱
کد خبر: ۱۵۹۲۳۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اطلاعيه واريز مرحله اول سود سهام عدالت
سازمان خصوصی سازی در باره مرحله اول واریز سود سهام عدالت و عملکرد سال مالی ۱۳۹۵ اطلاعیه‌ای را صادر کرد.

به گزارش خبرگزاري صداو سيما ، سازمان خصوصي‌سازي با صدور اطلاعيه شماره 9 خود در تاريخ 1396.10.19 اعلام کرد: نظر به اتمام دوره ده ساله تسويه اقساط سهام عدالت و بر اساس مصوبه شوراي عالي اجراي سياست هاي کلي اصل 44 قانون اساسي که مطابق آن سازمان خصوصي سازي موظف شده تا زمان آزادسازي سهام عدالت، سود سهام را از شرکت هاي سرمايه پذير وصول و به تناسب ميزان سهام هر مشمول، نسبت به واريز آن به حساب مشمولان اقدام کند، به اطلاع تمامي مشمولين قطعي سهام عدالت که شماره شبا بانکي آنان تاکنون به تاييد سامانه سهام عدالت رسيده مي رساند، سازمان خصوصي سازي در نظر دارد واريز مرحله اول سود عملکرد سال مالي 1395 شرکت هاي سرمايه پذير سهام عدالت را از 1396.10.19 به حساب مشمولين آغاز کند و امکان برداشت آن از طريق بانک عامل که مشمولين شبا بانکي مربوط به خود را به سازمان خصوصي سازي معرفي کرده‌اند، فراهم است.

بر اساس مفاد اين اطلاعيه، واريز سود سهام عدالت متناسب با مبلغ سهامداري هر نفر، به حساب شخص مشمول واريز مي شود. لذا هر يک از مشمولان که تا 1396.05.31 در قيد حيات بوده و شماره شبا بانکي خود را در سامانه سهام عدالت به تاييد نهايي رسانيده و اکنون حساب بانکي آنان مسدود يا دچار مشکل نيست، از سود نقدي اين مرحله برخوردار مي‌شوند.

بديهي است مشمولين در قيد حيات که تاکنون شماره شبا بانکي خود را به تاييد سامانه سهام عدالت نرسانده‌اند، در اين مرحله واريز سود ندارند و سود متعلق به آنان در مراحل بعد به طور يک جا پرداخت خواهد شد. اين مشمولان مکلفند براي بهره‌مندي از سود سهام در مراحل آتي، نسبت به درج شماره شبا بانکي در سامانه سهام عدالت به نشاني www.samanese.ir اقدام کنند.

سود واريزي اين مرحله در خانوارهاي تا پنج نفر در زمان ثبت نام، به ازاي هر مشمول با مبلغ سهام يک ميليون تومان، معادل پنجاه (50) هزار تومان در نظر گرفته شده و مابقي طلب سود اين افراد نيز پس از وصول از شرکت هاي سرمايه پذير سهام عدالت به تدريج و طي يک يا دو مرحله ديگر به حساب آنان واريز خواهد شد، ضمن آنکه افراد با مبلغ سهامداري کمتر از يک ميليون تومان به تناسب مبلغ سهامداري خود از سود بهره‌مند مي‌شوند.

در پايان اين اطلاعيه، سازمان خصوصي سازي متذکر مي شود مشمولين سهام عدالت و ساير مردم عزيز کماکان هوشياري کافي داشته و صرفا به اخبار و اطلاع رساني اين سازمان که از طريق رسانه ملي، جرايد کثيرالانتشار و يا سامانه سهام عدالت به نشاني www.samanese.ir اعلام مي شود توجه نمايند و به ساير اخبار يا اطلاعات که ممکن است با هدف سودجويي برخي افراد از آنان يا فريب اين عزيزان و دسترسي به اطلاعات و حساب هاي بانکي آنان باشد، به هيچ عنوان توجه نکنند.
:
:
:
آخرین اخبار