تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۵
کد خبر: ۱۵۹۲۴۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نرخ بیکاری در برخی از شهرستان‌های خوزستان ۲ برابر میانگین کشوری است
معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان گفت: با وجود همه ظرفیت‌ها ولی نرخ بیکاری در خوزستان از میانگین کشوری بالاتر است و در برخی از شهرستان‌ها حتی تا دو برابر میانگین کشوری نرخ بیکاری بیشتر است.

علی حسین‌ حسین زاده امروز در اختتامیه برگزاری مسابقات کشوری مهارت در رشته جوشکاری تست‌های غیرمخرب ضمن اشاره به راه‌اندازی مراکز در مناطق محروم و کم برخوردار با بیان اینکه از چالش‌های مهم پیش روی ما در یک دهه اخیر بحث بیکاری است اظهار داشت: همه اهل نظر نیز از این موضوع گله‌مند هستند و معتقدند که باید در این زمینه کاری انجام شود.

وی افزود: دولت‌ها فقط می‌توانند بخشی از بحث اشتغال را حل کنند چرا که منابع محدود است بنابراین رویکرد مهمی که وجود دارد بحث ایجاد مهارت‌ها است.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان با بیان اینکه بحث مهارت از مولفه‌های مهم در بحث کارآفرینی و خوداشتغالی است، بیان کرد: در برنامه ششم توسعه تاکید زیادی در بحث آموزش‌های مهارتی شده است.

وی به ظرفیت‌های استان خوزستان اشاره کرد و گفت: تنوع و ظرفیت‌های خوزستان در حوزه‌‎های مختلف با دیگر استان‌ها قابل مقایسه نیست بنابراین این ظرفیت بلقوه می‌تواند در حوزه‌های مهارتی و با افزودن رشته‌های جدید به رفع و تامین نیاز بازار کمک کند.

حسین‌زاده عنوان کرد: متاسفانه با وجود همه این ظرفیت‌ها ولی نرخ بیکاری در خوزستان از میانگین کشوری بالاتر است و در برخی از شهرستان‌ها حتی تا دو برابر میانگین کشوری نرخ بیکاری بیشتر است.

وی به بحث بازار خارجی اشاره کرد و با بیان اینکه ما ظرفیت بازار کشور عراق را داریم، ادامه داد: در مراوداتی که با مسئولان و استانداران استان‌های همجوار کشور عراق با خوزستان داریم می‌بینیم که آن‌ها بسیار استقبال می‌کنند آموزش‌های مهارتی را به آن‌ها انتقال دهیم.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان با اشاره به اهمیت نگاه به بازارهای خارجی و وجود فرصت انتقال آموزش مهارت به کشور عراق تصریح کرد: آزاد شدن روادید و وجود امکانات خوب فنی و حرفه‌ای همچنین با توجه به تدابیر اتخاذ شده آبادان و خرمشهر می‌توانند چرخه‌های معیشتی استان را به چرخش درآورند.

وی در بُعد توجه به بازارهای خارجی مثال زد: با وجود دانش متراکمی که در حوزه نفت و گاز در ایران وجود دارد که در منطقه بی‌نظیر است ولی بازار عراق در این حوزه در اختیار چینی‌ها است و آن‌ها از آن سر دنیا تمام این بازار را به خودشان اختصاص داده‌اند و ایران در این زمینه بی‌بهره است بنابراین ما باید با توجه به این ظرفیت‌ها رویکردهایمان را به سمت بازارهای خارجی سوق دهیم.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار