تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۹
کد خبر: ۱۵۹۲۴۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل دامپزشکی خوزستان:
هیچ موردی از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در خوزستان مشاهده نشده است
مدیرکل دامپزشکی خوزستان گفت: تاکنون گزارشی از وقوع بیماری آنفلوانزای پرندگان در خوزستان مشاهده نشده اما هنوز خطر ابتلا به صورت کامل رفع نشده است.

مصطفی کنارکوهی با بیان اینکه تاکنون طبق پایش‌های طیور صنعتی و سنتی، گزارشی از وقوع بیماری آنفلوانزای پرندگان در خوزستان مشاهده نشده، اظهار کرد: این به معنی این نیست که در امان هستیم و احتمال درگیر شدن با این بیماری در خوزستان وجود ندارد. به هر طریقی ممکن است این بیماری نمود پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه امسال 52 کشور در جهان درگیر بیماری آنفلولانزای فوق حاد پرندگان هستند، گفت: امسال شیوع بیماری آنفلوآنزای پرندگان زودتر آغاز شده و در حال حاضر 14 استان در کشور درگیر این بیماری هستند.

مدیرکل دامپزشکی خوزستان با تاکید بر اینکه هرچه به پایان سال نزدیک‌تر می‌شویم احتمال بروز آنفلوآنزای پرندگان بیشتر می‌شود، عنوان کرد: ستاد مقابله با آنفلوآنزای پرندگان در خوزستان با حضور استاندار تشکیل و در برخی شهرستان‌ها فعال شده است و آمادگی لازم برای بروز احتمالی آن در هر زمان وجود دارد و پیش بینی لازم صورت گرفته است.

وی گفت: برای پیشگیری از ورود این ویروس با همکاری نیروی انتظامی ورود و خروج نهاده‌ها و فراورده‌های پرندگان کنترل می‌شود.

کنارکوهی با بیان اینکه آنفلوانزای فوق حاد پرندگان 'H5N8'، در انسان ها به طور مستقیم ایجاد بیماری نمیکند، اظهار کرد: اگر با آنفولانزای انسانی همزمان شود احتمال ابتلا انسان به آن ویروس وجود دارد.

وی افزود: به همین دلیل سازمان دام‌پزشکی سیاست ریشه کنی را دنبال میکند، یعنی به محض اینکه این بیماری در یک کانون دیده شد، آن کانون و اطرافش به طور کامل نابود می‌شود.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار