تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۶
کد خبر: ۱۵۹۲۵۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
150 واحد صنعتی راکد درخوزستان به چرخه تولید برگشتند
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خوزستان گفت: 150 واحد صنعتی راکد در خوزستان، در چهار سال گذشته به چرخه تولید بازگشته اند.

اخلاق محمدیان سه شنبه درحاشیه آیین آغاز عملیات اجرایی پنج واحد کارگاهی در ناحیه صنعتی دارخوین در شهرستان شادگان در جمع خبرنگاران بیان کرد: واحدهای صنعتی که تعطیل هستند و نیاز به بازار جدید و یا سرمایه گذار دارند و یا در تملک بانک ها هستند، مشکل آنها توسط شرکت شهرک های صنعتی خوزستان برطرف خواهد شد تا دوباره به چرخه تولید برگردند.

وی گفت: بر اساس تفاهم نامه ای که بین استانداری خوزستان و سازمان مدیریت و برنامه ریزی این استان منعقد شده امسال یک هزار و 20 میلیارد ریال از محل منابع استانی، برای کمک به شهرک های صنعتی خوزستان درنظر گرفته شده است. 

محمدیان با بیان اینکه به دنبال افزایش تعداد شهرک های صنعتی نیستیم ادامه داد:تعداد شهرک های صنعتی در خوزستان نسبت به استان های دیگر بسیار بالا است و تعداد بالای شهرک های صنعتی و پراکندگی مانع رسیدگی و خدمات رسانی موثر به آنها می شود.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خوزستان افزود: تعداد بالای شهرک های صنعتی هزینه های شرکت شهرک های صنعتی خوزستان را افزایش می دهد و کمکی به رونق اقتصادی و اشتغال خوزستان نمی کند.

وی گفت: برای خدمات رسانی هر چه بهتر به شهرک های صنعتی لازم است یک شهرک صنعتی بزرگ احداث و تمامی ناحیه ها و شهرک های صنعتی در آن گنجانده شوند.

محمدیان با اشاره به اینکه هیچ شهرک صنعتی تعطیل نمی شود افزود: ممکن است واحد صنعتی به دلایل مختلف تعطیل شود اما هیچ واحد صنعتی در خوزستان به دلیل کمبود و یا نبود زیر ساخت تعطیل نشده است.

وی ادامه داد:مصوبه ایجاد شهرک تخصصی تولیدات میان دستی و پایین دستی در امیدیه گرفته شده و در حال بررسی مکان مورد نظر برای استقرار این شهرک هستیم.

در استان خوزستان 71 ناحیه و شهرک صنعتی وجود دارد.

امروز سه شنبه عملیات اجرایی پنج واحد کارگاهی در ناحیه صنعتی دارخوین در شهرستان شادگان با 12 میلیارد و 872 میلیون ریال آغاز شد.

دارخوین از توابع شهرستان شادگان در جنوب خوزستان واقع است که در سال 1387 تبدیل به شهر شد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار