تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۹
کد خبر: ۱۵۹۲۵۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان خبر داد:
راهکارهای برق منطقه‌ای خوزستان برای مقابله با ریزگردها
مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان گفت: تاکنون راهکارهای مختلفی برای مقابله با ریزگردها در شبکه برق این استان در پیش گرفت شده است.

به نقل از شرکت برق منطقه ای خوزستان، محمود دشت بزرگ اظهار کرد: تاکنون از جمله راهکارهای اصلی مقابله با ریزگردها، تعویض مقره های سرامیکی آلوده با مقره های سیلیکونی بوده که با بررسی های علمی انجام شده  به راه حل دیگری همزمان با تعویض مقره ها برای دوام و پایداری بیشتر آنها دست پیدا کردیم.

دشت بزرگ افزود: راهکار جدید استفاده ترکیبی از مقره های سیلیکونی و نیز زنجیر مقره های سرامیکی تنظیف شده است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان ادامه داد: از آنجایی که تبدیل تمام مقره های سرامیکی به سیلیکونی امکان مخاطرات بالقوه ای به همراه دارد؛ بنابراین، انتخاب این راهکار ضروری به نظر می رسد و باعث پایداری بیشتر شبکه و توانمندی آن در مقابل عوامل غیرقابل  پیش بینی تهدید کننده شبکه برق خواهد بود.

دشت بزرگ تصریح کرد: در این راهکار علاوه بر تعویض تعدادی از مقره های سرامیکی با سیلیکونی، زنجیره مقره سرامیکی آلوده پس از جداسازی از دکل در کارگاه دمونتاز و بشقاب های آن جدا شده و تک تک مورد تمیز کاری و کنترل قرار می گیرند که پس از اطمینان از سلامت آنها، مجدداً مونتاژ  و برای قرار گرفتن در شبکه آماده می شوند.

وی اظهار کرد: چنین زنجیر مقره هایی به دلیل نداشتن جرم های متراکم در شیارهای بشقاب های مقره، در صورتی که در معرض ریزگردهای آلاینده قرار گیرند، با شستشوی ساده امکان رفع آلودگی آنها وجود دارد و نیازی به تعویض نخواهد داشت.

دشت بزرگ تصریح کرد: آلودگی هوا و وجود ریزگردها در استان خوزستان بر روی سطوح مقره‌های سرامیکی تاثیر نامطلوبی می‌گذارند که با توجه به اینکه مقره‌های خطوط انتقال از تجهیزات اصلی شبکه‌های برق هستند انتخاب نوع و جنس مقره برای هر منطقه، از موارد مهم در پایداری خط و در نتیجه شبکه محسوب می‌شود.
:
:
:
آخرین اخبار