تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۳
کد خبر: ۱۵۹۲۶۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نماینده تام‌الاختیار استاندار خوزستان در امور اشتغال مطرح کرد:
اختصاص اعتبار 32 میلیارد تومانی برای اشتغال بانوان از طریق رونق مشاغل خانگی در خوزستان
نماینده تام‌الاختیار استاندار خوزستان در امور اشتغال گفت: برای اشتغال بانوان از طریق ایجاد فرصت برای راه‌اندازی مشاغل خانگی 32 میلیارد تومان در نظر گرفته شد.

یداله مهرعلیزاده عصر سه شنبه در نشست کمیسیون بانوان و خانواده باغملک، اظهار کرد: نیمی از جامعه را زنان تشکیل می‌دهند و قطعاً در بحث توسعه و پیشرفت بسیار تأثیرگذار خواهند بود و یک انسجامی شکل‌گرفته که بتوان به‌صورت هدفمند آسیب‌های اجتماعی را مدیریت کنیم و یکی از بخش‌هایی که روی آسیب‌های اجتماعی تأثیر می‌گذارد اشتغال و درآمدزایی است.

وی افزود: در حوزه اشتغال کارهای خوبی در سطح ملی، استانی و شهرستانی آغازشده است اما توسعه و پیشرفت بستگی به مردمان یک منطقه دارد چراکه اگر افراد جامعه‌ای خود نخواهند، تزریق منابع بی‌فایده است بنابراین اصل توانمندسازی و میل به تغییر در جامعه باید به وجود بیاید.

نماینده تام‌الاختیار استاندار خوزستان در امور اشتغال در خصوص سیاست‌گذاری‌های ملی در بحث اشتغال، عنوان کرد: رقم قابل‌توجهی به استان خوزستان برای اشتغال داده‌شده است اما برای اینکه هم مانند سنوات گذشته تزریق منابع آسیب‌های جامعه را بیشتر نکند و باعث بی‌اعتمادی در جامعه نشود اصل را بر توانمندسازی یا مداخله هدفمند گذاشتیم یعنی کسانی که توانایی انجام کاری را دارند ورود پیدا کنند و لازمه آن آموزش است که مرکز فنی و حرفه‌ای باید با تعریف دوره‌های آموزشی به‌ویژه در حوزه زنان فعال شود.

وی افزود: دانشگاه‌ها مشکل اشتغال را نمی‌توانند حل کند چراکه دانشگاه‌ها به دلیل نگاه تئوریک و عدم ارتباط با بازار کار درزمینهٔ ایجاد اشتغال بسیار ضعیف هستند.

مهرعلیزاده گفت: منابعی حدود 2600 میلیارد تومان در اختیار استان است که برای اشتغال بانوان از طریق ایجاد فرصت برای راه‌اندازی مشاغل خانگی 32 میلیارد تومان در نظر گرفته شد و اگر مشکل اصلی که همان توانمندسازی است حل شود بخش زنان در حوزه روستایی به‌خوبی می‌تواند از این مزیت‌هایی که وجود دارد بهره‌برداری کنند.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار