تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۵
کد خبر: ۱۵۹۲۶۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
راه‌اندازی مراکز نوآوری و رشد در دانشگاه علمی کاربردی
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: مراکز نوآوری و رشد در کنار دانشگاه علمی کاربردی راه‌اندازی می‌شود.

محمدحسین امید شامگاه سه شنبه 19 دی ماه در یک نشست خبری با خبرنگاران رسانه‌های گروهی، روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها در سالن جلسات دانشگاه علمی کاربردی استان خوزستان اظهار داشت: چهارمین گردهمایی روسای مراکز دانشگاه‌های علمی کاربردی سراسر کشور به مدت 2 روز در اهواز برگزار می‌شود.

وی هدف از برگزاری گردهمایی روسای مراکز دانشگاه‌های علمی کاربردی سراسر کشور را تبادل اطلاعات و تجربیات عنوان کرد و افزود: همچنین هماهنگی برای انجام برنامه‌های آتی نیز در این برنامه انجام می‌شود.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی به برنامه‌های این دانشگاه اشاره کرد و گفت: در دوره جدید توسعه کمی متوقف شده است و اقدامات خوبی برای ارتقای کیفیت در مراکز انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در فراخوان جذب مدرس 46 هزار نفر از سراسر کشور شرکت کردند، افزود: کمتر از 9 هزار نفر از این متقاضیان برای تدریس در مراکز دانشگاه در سراسر کشور جذب شدند.

امید اضافه کرد: به منظور جذب مدرس دومین فراخوان نیز در روزهای آینده و بهمن ماه اعلام می‌شود تا از بین متقاضیان تعدادی برای تدریس انتخاب شوند.

وی در ادامه سخنان خود از اجرای طرح ارزیابی مدرسین دانشگاه‌های علمی کاربردی سراسر کشور خبر داد و عنوان کرد: این برنامه هم اکنون آغاز شده است و تا شهریور ماه سال 1397 ادامه دارد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی تصریح کرد: با اقداماتی که برای ارتقای کیفیت دانشجویان دانشگاه انجام شد میانگین معدل کل ورودی‌های امسال نسبت به سنوات گذشته نیم نمره افزایش داشته است.

وی فعالیت‌های دانشجویان در دانشگاه‌های علمی کاربردی سراسر کشور را 70 درصد عملی معرفی کرد و ادامه داد: 30 درصد باقی مانده واحدها نیز به صورت تئوری ارائه می‌شود.

امید بر توسعه مراکز نوآوری و رشد در کنار مراکز علمی کاربردی سراسر کشور تاکید کرد و افزود: در استان خوزستان نیز چند کلینیک تخصصی راه‌اندازی می‌شود.

وی با بیان اینکه توسعه فعالیت‌های فرهنگی نیز در دستور کار قرار دارد، خاطرنشان کرد: در همین راستا در ایام اربعین موکبی در استان خوزستان از سوی دانشگاه علمی کاربردی خوزستان راه‌اندازی شد که آن را جزو موکب‌های برتر معرفی کردند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی برگزاری جشنواره‌های قرآنی را از دیگر فعالیت‌های فرهنگی معرفی کرد و با اشاره به کسب رتبه‌های برتر دانشجویان این دانشگاه در مسابقات قرآنی گفت: همچنین فعالیت‌ها و جشنواره‌های ورزشی گوناگونی نیز انجام می‌شود.

وی با اشاره به صدور مجوز فعالیت‌های برون مرزی برای برخی از استان‌ها بیان کرد: یکی از استان‌هایی که برای این کار مجوزهایش صادر شد استان خوزستان است.

امید در همین ارتباط توضیح داد: استان خوزستان می‌تواند هم از کشورهای همجوار از جمله عراق و عمان دانشجو بپذیرد و هم با درخواست طرف مقابل مراکزی را در آن کشور راه اندازی کند.

وی مهمترین مشکل کشور را بیکاری عنوان کرد و گفت: کسانی که در مراکز دانشگاه‌های علمی کاربردی سراسر کشور تحصیل می‌کنند اشتغال پذیری بیشتری دارند و بعد از تحصیلات سریع جذب بازار کار می‌شوند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی درصد بیکاری در استان خوزستان را بالا اعلام کرد و یادآور شد: خوزستان ظرفیت‌های منحصر به فردی مانند صنعت، کشاورزی و شیلات و دریا دارد که ما آمادگی داریم نیروهای مهارتی را مرتبط با این ظرفیت‌ها تربیت کنیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برخی از نهادها مدرک دانشگاه جامع علمی کاربردی را قبول ندارند تصریح کرد: امسال از میان دانش آموختگان مراکز علمی کاربردی 12 هزار نفر در آزمون کارشناسی ارشد قبول شدند و در دانشگاه‌های مختلف از جمله دانشگاه‌های تهران و علامه مشغول به تحصیل شدند که این موضوع قابل قبول بودن سطح این مراکز را می‌رساند.

امید در ادامه سخنان خود با اشاره به برخی از اقدامات مهم در دانشگاه جامع علمی کاربردی خاطرنشان کرد: هر رشته‌ای متقاضی نداشته باشد به راحتی حذف می‌شود.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار