تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۶
کد خبر: ۱۵۹۲۶۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
حمله تند مدیرعامل مناطق نفتخیز به مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان؛
شکایت می کنند که نگویند کاری نکرده اند!
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب گفت:  منشاء آلودگی‌های خوزستان مطلقا نفت نیست. ما منکر ایجاد آلودگی نفت نیستیم ولی تا این حد که می‌گویند آلودگی ایجاد نمی‌کند.  
    
شکایت می کنند که نگویند کاری نکرده اند!

بیژن عالی‌پور در نشست بررسی مشکلات ناشی از فعالیت‌های نفتی در خوزستان و لزوم مدیریت اصولی انتشار آلاینده‌های خروجی از فلرهای نفتی و راهکارهای کارشناسی در این زمینه اظهار کرد: حدود دو سال پیش در جریان بارندگی‌های پاییز بیش از 20 هزار نفر در اهواز مشکل تنفسی پیدا کردند که در این راستا جلسه‌ای با معاون وزیر نفت، خانم ابتکار و معاون وزیر بهداشت تشکیل دادیم که معاون وزیر بهداشت اظهار کرد که طبق آزمایش‌ها منشاء مشکلات تنفسی آلودگی‌های ناشی از نفت نیست. 
  
وی با مطرح کردن گزینه درختان کنوکارپوس به عنوان عامل آلایندگی هوا افزود: در حوزه نفت نیز 12 هزار درخت کنوکارپوس کاشته شده است که طبق دستور مدیریت بحران این درختان نیز مانند دیگر درختان کنوکارپوس در سطح اهواز هرس شدند و پس از هرس درختان دیگر مشکل تنفسی در اهواز نداشتیم. 
  
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب بیان کرد: به هیچ عنوان صحبت‌های مسئولان مرکز بهداشت خوزستان مبنی بر نقش عمده فعالیت‌های نفتی در آلودگی هوای اهواز را قبول ندارم زیرا وزارت بهداشت اظهار کرده که مشکلات تنفسی ناشی از آلودگی هوا در اثر فعالیتهای نفتی نیست و اینکه روی هوا حرف بزنند دال بر درستی حرف‌های آقایان نیست. 
  
عالی‌پور با اشاره به اظهارات مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان مبنی بر اینکه وزارت نفت همانگونه که آتش‌سوزی چاه رگ سفید را با تمام امکانات مهار کرد باید به آلودگی هوای اهواز نیز اعتبار اختصاص دهد، گفت: نمی‌دانم چرا آقای لاهیجان‌زاده به جای وزارت نفت صحبت می‌کند که چرا چاه نفت رگ سفید دچار آتش شد. چاه نفتی بوده و بر اساس مشکلی که به چاه رسیده دچار آتش شده است. 
  
وی افزود: پس از درختان کنوکارپوس گفتند که عامل تمام بدبختی‌ها عدم راه‌اندازی طرح آماک است که ما نزدیک به دو سال است این طرح را هم راه‌اندازی کردیم. 
  
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با بیان اینکه فلرهای نفتی هیچ موقع مشکلی ایجاد نکرده‌اند، عنوان کرد: برای اینکه هیچ فلری در اطراف اهواز سوخته نشود، بین 28 تا 43 پروژه در دست داریم. 
  
عالی‌پور گفت: منشاء اصلی دربه‌دری محیط زیست، مسئولان سازمان حفاظت محیط زیست کشور هستند. به دلیل اینکه درست  از محیط زیست نگهداری نکردند ما به این فلاکت رسیده‌ایم. 
  
وی افزود: برای تمام فلرهای نفتی برنامه داریم و دلیل اینکه طرح‌های‌مان تاکنون اجرایی نشده‌اند این است که تمام کالاهای این پروژه‌ها خارجی بوده‌اند و از زمان رفع تحریم‌ها ما کالاها را سفارش داده‌ایم. 
  
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب ادامه داد: برای نمونه دو فلر را که یکی در اهواز 3 در جاده اندیمشک و دیگری در اهواز 2 در جاده بندر ماهشهر است تا شش ماه دیگر نخواهیم داشت. 
  
عالی‌پور تصریح کرد: برای جلوگیری از سوختن فلرهای دیگر نیز پروژه‌ها را به مزایده گذاشته‌ایم در حال حاضر دو پیمانکار یکی در منطقه نفتی کرنج پارسی و دیگری در منطقه نفتی مارون تعیین شده‌اند و در حال کار هستند که یا گاز را به شرکت گاز دهند و یا به برق تبدیل کنند. همچنین برای سایر فلرها پروژه تعریف شده و تا 2 یا 3 سال آینده کارهای مربوط به این فلرها نیز انجام می‌شود. 
  
وی بیان کرد: منشاء این آلودگی‌ها مطلقا نفت نیست. ما منکر ایجاد آلودگی نفت نیستیم ولی تا این حد که می‌گویند آلودگی ایجاد نمی‌کند. 
  
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با اشاره به احتمال طرح شکایت کیفری از سوی حفاظت محیط زیست خوزستان و مرکز بهداشت خوزستان علیه این شرکت به دلیل آلایندگی فلرهای نفتی اهواز گفت: در گذشته شکایت‌ها انجام شده و به تجدیدنظر رسیده بنابراین من اسم این کارها را تغییر مدیریت می‌گذارم تا نگویند آقای لاهیجان‌زاده کاری نکرده است به همین دلیل چنین جلسه‌ای تشکیل داده است.
مرجع / ایسنا
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱
مسعود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
1
1
جناب آقای عالی پور
مبنای سخنان شما نتایج علمی است که از برآورد میزان آلودگی آلاینده های نفتی در نتیجه پروژه های تحقیقاتی حاصل شده یا بقول خودتان همانند برخی از مسئولین از روی هوا حرف می زنید؟آیا وزارت نفت تحقیقی در این رابطه انجام داده است؟در صورت عدم انجام هر گونه تحقیقی،بهتر نیست بعنوان یک خوزستانی قبل از اینکه مدافع سازمانتان باشید مدافع سلامتی هم استانیهایتان باشید؟
:
:
:
آخرین اخبار