تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۶
کد خبر: ۱۵۹۲۷۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
به جای آب، فاضلاب به کشاورزان خرمشهری می‌رسد!
مدیر اداره جهاد کشاورزی خرمشهر با اشاره به این‌که در شهرستان با کیفیت آب مشکل داریم، گفت: زه‌آب‌های اراضی کشاورزی، زه‌آب‌های نیشکر و فاضلاب‌هایی که در بالادست در کارون رها می‌شود، در پایین دست به کشاورزان خرمشهری می‌رسد و آن‌ها مجبور هستند تا از این آب برای کشت‌های خود استفاده کنند. 
  
محمد مطرودی اظهار کرد: خوشبختانه کشاورزان شهرستان خرمشهر با کمبود آب برای کشت‌های خود مواجه نیستند اما به علت این‌که در حوزه پایین دست کارون قرار دارند، مشکل اصلی آن‌ها کیفیت آب مصرفی است. 
  
وی افزود: مشکل اصلی کشاورزان در شهرستان خرمشهر بحث کیفیت آب است. به دلیل این‌که در انتهای حوضه رودخانه کارون قرار داریم، هرچه زه‌آب در کارون رها می‌شود را کشاورزان مجبورهستند استفاده کنند. 
  
مدیر اداره جهاد کشاورزی خرمشهر تصریح کرد: هیچ کنترلی در بالادست وجود ندارد تا زه‌آب‌های کمتری وارد کارون شود و آب با کیفیت بیشتری به کشاورزان خرمشهری برسد. 
  
مطرودی با بیان این‌که در شهرستان با کیفیت آب مشکل داریم، عنوان کرد: زه‌آب‌های اراضی کشاورزی، زه‌آب‌های نیشکر و فاضلاب‌هایی که در بالادست در کارون رها می‌شود، در پایین دست به کشاورزان خرمشهری می‌رسد و کشاورزان مجبور هستند تا از این آب برای کشت‌های خود استفاده کنند. 
  
وی گفت: در حال حاضر به دلیل این‌که در ایام زمستان قرار داریم میزان EC یا همان شوری آب مناسب است اما در فصل تابستان و در زمان‌هایی که هوا گرم می‌شود، میزان EC آب نیز بالا می‌رود و کیفیت آب کاهش پیدا می‌کند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار