تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۷
کد خبر: ۱۵۹۲۷۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
صیدانلو خبر داد:
برگزاری دوره مهارت حرفه‌ای رانندگی زیر 18 سال، در برنامه فدراسیون
رییس فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی گفت: قرار است کلاس‌های آموزش رانندگی برای رده‌های سنی 14 تا 18 سال را برگزار کنیم تا افراد قبل از این‌که به سن 18 سالگی برسند، بتوانند با پشت سر گذاشتن سه ترم تابستانه با مهارت حرفه‌ای رانندگی آشنا شوند.

محمود صیدانلو در خصوص وضعیت اتومبیلرانی و موتورسواری خوزستان وجود نظرات مختلف در خصوص عملکرد گذشته این هیات، اظهارکرد: شرایط خوزستان قابل تعمق است و باید از تمام ظرفیت‌ها استفاده شود. دوستان که نظراتی دارند نیز باید در کنار مجموعه هیات قرار بگیرند و کمک کنند.

وی با بیان این‌که من مخالف انحصار در هیات هستم و در فدراسیون نیز چنین چیزی را اصلا به وجود نمی‌آوریم، گفت: خوزستان، استان با ظرفیتی در رشته‌های موتورسواری و اتومبیلرانی است و جزو سه استان برتر کشور محسوب می‌شود. کارنامه خوبی دارد و امیدوارم با انتخاب رییس جدید هیات و حمایت‌هایی که از سوی فدراسیون صورت می گیرد، فضای بهتری به وجود بیاید.

رییس فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی در ادامه نیز درباره وضعیت این‌رشته‌ها در کشور، عنوان کرد: آ‌ن‌قدر جای کار و همچنین استعداد وجود دارد که به دلیل عدم هم‌سویی زیرساخت‌های‌مان با این رشته، ما باید تلاش بیشتری کنیم. در طول سال‌های گذشته این رشته حتی یک پیست هم در بخش پروژه‌های وزارت ورزش و جوانان و حتی بسیج کشور نداشته است و این نشان می‌دهد که ما باید بیشتر تلاش کنیم تا این فقدان را با کمک شهرداری‌ها، وزارت ورزش و جوانان و سایر دستگاه‌ها مرتفع کنیم. من در طول یک‌سال گذشته، بسیار پیگیر این موضوع بودم و امیدواریم که در این زمینه قدم‌های مثبت‌تری برداریم.

وی در پاسخ به این سوال که فدارسیون در بعد همگانی و فرهنگسازی چه اقداماتی داشته است؟ گفت: اصلی که سال‌ها در حوزه اتومبیلرانی فراموش شده بود، همین حوزه است. ارتقا مهارت رانندگی، یکی از 10 وظایف فدراسیون جهانی اتومبیلرانی است و ما نیز از سال گذشته، کار در این بخش را آغاز کرده‌ایم و در حال انجام دو سه پروژه ملی به همراه وزارت راه و شهرسازی، صدا و سیما و گردشگری هستیم. همچنین قرار است مستندهایی با همکاری صدا و سیما در این خصوص ساخته شود.

صیدانلو افزود: خود ما نیز قرار است کلاس‌های آموزشی رده‌های سنی 14 و 18 سال را برگزار کنیم تا افراد قبل از این‌که به سن 18 سالگی برسند، بتوانند با پشت سر گذاشتن سه ترم تابستانه با مهارت حرفه‌ای رانندگی آشنا شوند. این کلاس‌ها در استان‌ها نیز اجرا خواهد. این مهم به پایین آوردن آمار تصادفات جاده‌ای و همچنین مسائل اجتماعی مربوط به این موضوع کمک می‌کند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار