تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۶
کد خبر: ۱۵۹۲۸۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پایان دی 96 مهلت ارسال اثر به جشنواره هفته قرآن و عترت خوزستان
پایان دی 96 مهلت ارسال اثر به جشنواره هفته قرآن و عترت خوزستاندبیر جشنواره قرآن و عترت خوزستان اعلام کرد: داوطلبان شرکت در جشنواره هفته قرآن خوزستان می‌توانند آثار خود را تا پایان دی‌ 96 به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

سید کریم موسوی اظهار کرد: این جشنواره با هدف بسط حاکمیت آموزه‌های قرآنی، در بخش‌های حفظ، قرائت، ترتیل ، هنرهای تجسمی، صنایع دستی، شعر و داستان همزمان با برپایی نمایشگاه بین‌المللی کتاب خوزستان به عنوان برنامه‌‌های اصلی نمایشگاه برگزار می‌شود.

موسوی با اشاره به استقبال خوب هنرمندان از این جشنواره بیان کرد: تا این لحظه از کل استان نزدیک به ٦٠ اثر به بخش صنایع دستی رسیده است. در بخش تواشیح نیز آثار  هفت گروه را دریافت کرده‌ایم که امیدواریم تا چند روز دیگر تعداد گروه‌ها دو رقمی ‌شود.

وی افزود: در بخش قرائت هر شرکت ‌کننده‌ تنها در یک رشته می‌تواند شرکت کند و در بخش تجسمی نیز هر هنرمند می‌تواند سه اثر معرفی کند. در بخش ترتیل تا این لحظه ٣٥ نفر ثبت ‌نام کرده‌اند و در بخش تجسمی ٣٠ اثر دریافت ‌شده ‌است.

معاون قرآن و عترت فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به اهمیت بخش صنایع دستی در این جشنواره افزود: یکی از رویدادهای مهم در این جشنواره برگزاری جشنواره حصیر و چوب با محوریت قرآن و عترت است که تا این لحظه آثار باارزشی در این حوزه به دست ما رسیده است. این موضوع باعث خواهد شد تا هنرمندان گمنام در حوزه صنایع دستی فرصت هنرنمایی و معرفی شدن به مخاطب داشته باشند.

به گفته موسوی: نتایج داوری آثار پنج بهمن 96 اعلام خواهد شد و آثار برگزیده همه بخش‌ها در طول مدت برپایی نمایشگاه برای عموم اجرا و با اهدای جوایز و تندیس‌هایی از هنرمندان و کارگروه برتر تقدیر می‌شوند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار