تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۱
کد خبر: ۱۵۹۲۸۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اعمال محدودیت کشت بهاره در شمال خوزستان
مدیر عامل شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری شمال خوزستان از کشاورزان شهرهای دزفول،شوش و اندیمشک خواست پیش از اقدام به کشت محصولات بهاره از جمله ذرت،وضعیت تامین آب را از این شرکت استعلام کنند.

محمد اسلامی زاده روز چهارشنبه افزود: به دلیل کاهش شدید بارش ها و استمرار شرایط کم آبی ضروری است کشاورزان تحت پوشش شبکه های آبیاری شال خوزستان برای کشت محصولات بهاره و کشت های پلاستیکی به امور مشترکان شرکت مراجعه کرده و در صورت وجود آب ،مجوز کشت اخذ کنند.

وی به وضعیت نگران کننده منابع آبی وکاهش بارندگی در منطقه اشاره کرد و گفت:در شرایط فعلی تامین آب کشت های سبز زمستانه از جمله گندم و باغات در اولویت قرار دارد به همین منظور طرح وبت بندی آب با همکاری مطلوب کشاورزان در دست اجراست .

وی اظهار امیدواری کرد در فرصت باقی مانده از فصل زمستان میزان بارندگی افزایش یابد تا تامین آب کشت های بهاره و تابستانه منطقه شمال خوزستان در شرایط بهتری قرار گیرد وبرنامه ریزی لازم انجام شود.

شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری شمال خوزستان مدیریت شبکه های آبیاری دز و کرخه را بر عهده دارد.

شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری شمال خوزستان در سال۱۳۷۰ به منظور بهره برداری از شبکه عظیم آبیاری دز تاسیس شد و از سال ۸۹ با واگذاری مدیریت سد تنظیمی انحرافی کرخه به این شرکت، بهره برداری از شبکه آبیاری کرخه شمالی شامل دشت اوان و دشت های پای پل و نیز شبکه آبیاری لور به مدیریت این شرکت اضافه شد.

شبکه آبیاری دز نقش مهمی در تولید بیش از ۴.۵ میلیون تن انواع محصولات زراعی و باغی شامل حدود ۱۰۰ نوع محصول در منطقه شمال استان خوزستان دارد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار