تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۷
کد خبر: ۱۵۹۲۹۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرگروه بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت خوزستان عنوان کرد:
ایجاد ویروسی خطرناک‌تر در شیوع همزمان آنفلوآنزای پرندگان و انسانی
مدیرگروه بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت خوزستان با تاکید بر لزوم تزریق واکسن آنفلوآنزا برای گروه‌های پرخطر گفت: همزمانی شیوع آنفلوآنزای پرندگان و آنفلوآنزای انسانی می‌تواند موجب ایجاد ویروس جدید و خطرناک‌تری از این بیماری شود. 

همایون امیری اظهار کرد: آنفلوآنزای پرندگان و انسانی در سال جاری شیوع همزمان دارند و باید توجه داشت که همزمانی این دو آنفلوآنزا در فرآیند طولانی می‌تواند منجر به ایجاد یک ویروس جدید و خطرناک‌تر از این بیماری شود.

وی با بیان اینکه ویروس آنفلوآنزا یک ویروس متغیر است، افزود: در گذشته آنفلوآنزای فصلی تنها بین پرندگان شایع بود و افرادی که با پرندگان بیمار در تماس بودند به این ویروس مبتلا می‌شدند اما به مرور زمان این ویروس قابلیت انتقال از انسان به انسان را پیدا کرد.  

مدیرگروه بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت خوزستان با تاکید بر لزوم تزریق واکسن آنفلوآنزا برای گروه‌های پرخطر بیان کرد: افراد مسن، زنان باردار، بیماران کلیوی، بیماران قلبی و بیمارانی که دیابت کنترل نشده دارند و همچنین افرادی که تحت درمان‌های خاص قرار دارند و سیستم ایمنی بدنشان تضعیف شده باید واکسن آنفلوآنزا تزریق کنند.

امیری گفت: بهترین راه برای پیشگیری از ابتلا به آنفلوآنزا تزریق واکسن است. همچنین باید در صورت مشاهده فردی که دچار عطسه یا سرفه است فاصله یک تا دو متری را رعایت کرد. رعایت آداب تنفسی و شست‌وشوی مرتب دست‌ها نیز در پیشگیری از این بیماری تاثیرگذار هستند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار