تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۷
کد خبر: ۱۵۹۲۹۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
راه‌اندازی مراکز مداخله کاهش طلاق در کشور
معاون اجتماعی سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه بهزیستی متولی سلامت اجتماعی در کشور است، گفت: برای کاهش طلاق، با کمک قوه قضائیه ۱۹۵مرکز مداخله کاهش طلاق را در کشور ایجاد کرده‌ایم تا از وقوع طلاق در ۵سال اول زندگی جلوگیری شود.

حبیب الله مسعودی فرید گفت: اولین راه جلوگیری از بروز آسیب ها افزایش آگاهی مردم است و افزایش آگاهی نسبت به آسیب های مختلف همواره با کاهش بروز آسیب در جامعه رابطه مستقیم دارد.

وی اولین راهکار مقابله با آسیب را آموزش و مهارت آموزی اعلام کرد و گفت: بر اساس برنامه ششم توسعه تمام شهرهای با جمعیت بالای 50 هزار نفر باید دارای مرکز فوریت های اجتماعی باشند.

معاون اجتماعی بهزیستی افزود: تا به امروز 60 واحد از مرکز فوریت های اجتماعی را تاسیس و راه اندازی کرده‌ایم و همکاری مردم با سامانه فوریت های اجتماعی، از شدت و میزان بروز این آسیبها می کاهد و بهتر است مردم با سامانه 123 ارتباط خوبی داشته و همکاری لازم را داشته باشند،تا در هنگام بروز آسیب در سریع ترین زمان ممکن اطلاع دهند.

فرید، راه‌اندازی 195مرکز مداخله کاهش طلاق را به عنوان یکی از راههای موثر در کاهش آسیب در جامعه دانست و گفت: حدود نیمی از طلاق ها در پنج سال اول زندگی اتفاق می افتد پس این دوره ، دوره بسیار مهمی است و باید آموزش های لازم در زمینه مهارت های زندگی به زوج ها ارائه شود.

وی ادامه داد: بهزیستی خدمات متنوعی برای تحکیم بنیان خانواده و پیشگیری از طلاق ارائه می دهد که شامل آموزش های پیش از ازدواج و زندگی خانوادگی است.

فرید گفت: حتی برای زوج هایی که متقاضی طلاقند یا مشکلات خانوادگی دارند خدمات مشاوره روانشناختی و خدمات مداخله برای کاهش طلاق می دهیم.

معاون اجتماعی بهزیستی گفت: با همکاری قوه قضائیه زوجینی که قصد طلاق دارند به مراکز مداخله کاهش طلاق ما ارجاع داده می شوند که در حال حاضر 195 مرکز مداخله داریم.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار