تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۶
کد خبر: ۱۵۹۳۱۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تکمیل سد بالارود اندیمشک نیازمند یک هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار است
فرماندار شهرستان اندیمشک تکمیل سد بالارود را یک گام بزرگ اقتصادی در منطقه عنوان کرد و گفت:تکمیل کلیه مراحل این سد نیازمند هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار است.

تکمیل سد بالارود اندیمشک نیازمند یک هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار است

پیمان جهانگیری روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از این سد، روند پیشرفت فیزیکی ساخت این سد را حدود 77 درصد عنوان کرد و افزود:تامین اعتبار لازم برای تکمیل این طرح موجب تسریع در احداث آن خواهد شد.

فرماندار اندیمشک بیان کرد:علاوه بر زمین های کشاورزی شهر اندیمشک ،دشت لور و منطقه پشمینه زار نیز از مزایای این سد برخوردار خواهند شد و بیش از 12 هزار هکتار از زمین های کشاورزی این شهرستان از مزایای این سد برخوردار می شوند.

فرماندار اندیمشک ایجاد فرصت شغلی و رونق اقتصادی را از مزایای مهم ساخت سد بالارود دانست و گفت:از دیگر مزایای اجرای این طرح ظرفیت گردشگری و توریستی آن است که به علت راههای دسترسی و شرایط مطلوب می توان بخش گردش های آبی در دریاچه این سد را فعال کرد.

سد بالارود از نوع خاکی با هسته رسی است که 156 هزار مترمکعب ظرفیت دارد و تاکنون هزار و 300 میلیارد ریال برای آن هزینه شده است.

تامین نیاز آبی اراضی کشاورزی پایین دست ، کنترل سیلاب های رودخانه، تامین انرژی برق آبی و ایجاد منطقه گردشگری از جمله اهداف ساخت سد بالارود است. 

عملیات خاکریزی بدنه سد بالارود از اواخر سال 93 آغاز شد. 

سد مخزنی بالارود توسط سازمان آب و برق خوزستان روی رودخانه بالارود در 27 کیلومتری شمال شهر اندیمشک در حال احداث است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار