تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۰
کد خبر: ۱۵۹۳۲۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سرمایه گذاری بخش خصوصی لازمه توسعه شهری شوش
سرمایه گذاری بخش خصوصی لازمه توسعه شهری شوششهردار شوش سرمایه گذاری بخش خصوصی را لازمه توسعه این شهر دانست و گفت: شهرداری شوش در این راستا و به منظور شتاب بخشیدن به توسعه شهری از حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی در شوش حمایت می کند.

یوسف زمانی اصل افزود : شوش شهری باستانی و تاریخی است که دارای جاذبه های بی شمار گردشگری بوده و پتانسیل بالایی برای جذب گردشگر خارجی دارد لذا هرگونه سرمایه گذاری برای ایجاد زیر ساخت های گردشگری در این شهرستان اقتصادی است. 

شوش با قدمت بیش از هفت هزار سال و آثار تاریخی بی شمار، حرم مطهر دانیال نبی(ع) و 2 اثر ثبت جهانی چغازنبیل و محوطه های باستانی در جهان شناخته شده است.

شهردار شوش ضمن دعوت از سرمایه گذاران و انبوه سازان بخش خصوصی و فعالان اقتصادی برای سرمایه گذاری در این شهر از آمادگی و بستر سازی شهرداری شوش برای کمک به سرمایه گذاران خبر داد و گفت: شهرداری شوش با توجیه فنی و اقتصادی طرح ها و ارائه طرح های کارشناسی ،بخش خصوصی را برای سرمایه گذاری یاری می کند.

زمانی ادامه داد: فعالیت بخش خصوصی و سرمایه گذاری در این منطقه علاوه بر توسعه متوازن منطقه و افزایش پتانسیل اقتصادی و تجاری نقش عمده ای در اشتغال زایی و تولید در شمال استان خوزستان دارد.

وی همچنین به تشریح طرح های شهرداری شوش در زمینه توسعه زیر ساخت های شهری اشاره کرد و گفت: علاوه بر توسعه فضای سبز و ایجاد بوستان های محلی ، طرح ساحل سازی رودخانه شاوور نیز در راستای ایجاد زیر ساخت های گردشگری در شوش در دست اجراست.

باغ موزه ، آپادانا، کاخ داریوش، شهر شاهی، شهر پانزدهم، قلعه شوش، معبد جهانی چغازنبیل و مقبره حضرت دانیال نبی (ع) همچنین سه رودخانه از جاذبه های گردشگری شوش می باشد.
شوش از معروف ترین شهرهای دنیای کهن است که زمانی پایتخت حکومت ایلام و پایتخت زمستانی پادشاهی هخامنشی بود. 

زیگورات چغازنبیل که نخستین اثر باستانی ایران است که به ثبت جهانی رسیده در فاصله 40 کیلومتری جنوب شرقی شوش و 20 کیلومتری هفت تپه در شمال خوزستان واقع است.  این سازه در سال 1979 میلادی در فهرست میراث جهانی یونسکو جای گرفت. 

قلعه شوش که به قلعه فرانسوی ها نیز شهرت دارد از دیگر جاذبه های گردشگری این شهرستان است که در سال 1897 میلادی روی بلندترین نقطه شهر شوش با استفاده از آجرهای به دست آمده از حفاری شوش و تعدادی از آجرهای منقوش به خط میخی چغازنبیل به دست معماران دزفولی بنا شده است. 

محوطه باستانی شوش به عنوان هجدهمین اثر جمهوری اسلامی ایران در فهرست میراث جهانی به ثبت رسید. شهر شوش در 100 کیلومتری اهواز مرکز استان خوزستان واقع است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار