تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۳
کد خبر: ۱۵۹۳۲۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تردمیل، بایدها و نبایدها
یک متخصص ارتوپد در خصوص استفاده از دستگاه های ورزشی به ویژه تردمیل نکات لازم را تشریح کرد.

دکتر محمد فکور اظهار کرد: در هنگام استفاده از تردمیل باید فرد از قبل آموزش های مناسب برای استفاده از این وسیله ورزشی را داشته باشد مانند دونده ای که قبلا تمرین کرده است.

وی افزود: در هنگام استفاده از تردمیل حتما باید کفش مناسب استفاده شود، در صورت نداشتن تمرین، از سطح شیب دار استفاده نکند چون حرکت در سطح شیب دار به تناسب زاویه ای که ایجاد می کند نیروی وارده به مفاصل را افزایش می دهد.

فکور بیان کرد: در نتیجه فرد باید از سطح صاف با سرعت قابل کنترل استفاده کند تا در زمان خستگی بایستد و دوباره انرژی ذخیره کند، در غیر این صورت در حالت خستگی دیگر نمی توان تعادل خود را حفظ کرد و واکنش های دفاعی عضله برای نگهداری موقعیت از بین رفته و امکان افتادن وجود داشته، و درد مفصلی در صورت داشتن پیش زمینه آرتروز ایجاد می شود. 

این متخصص ارتوپد بیان کرد: افرادی که پس از استفاده از تردمیل از درد زانو یا کمر شکایت می کنند به این دلیل است که مشکلات زمینه ای مانند سایش مفصلی دارند و یا بدون آمادگی عضلانی فعالیت می کنند.

وی ادامه داد: زمان استفاده از تردمیل در روز با توجه به توان و ظرفیت قلبی و عضلانی افراد متفاوت است و البته افراد استفاده کننده مشکلات زمینه ای نداشته باشند. 

فکور گفت: تردمیل برای زندگی آپارتمانی مناسب است اما پیاده روی در فضای آزاد سرشار از اکسیژن است و فشارهای روحی و روانی را کم می کند.

این متخصص ارتوپد اضافه کرد: اگر تردمیل در فضای در بسته،بدون تهویه مناسب و نداشتن اکسیژن کافی مورد استفاده قرار گیرد کوفتگی و خستگی عضلانی را بیشتر می کند. 

وی خاطرنشان کرد: تغذیه مناسب در کنار استفاده از دستگاه های ورزشی مانند تردمیل برای تناسب وزن لازم است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار