تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۰
کد خبر: ۱۵۹۳۳۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
در چند روز آینده؛
مشکل کشاورزان حوضه شمال شرق اهواز برطرف می‌شود
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان باوی گفت: با پیگیری انجام شده، مشکل آب کشاورزان حوضه شبکه آبیاری شمال شرق اهواز در چند روز آینده برطرف می شود.

علی اصغر هدایت بیان کرد: به دلیل پایین آمدن آب رودخانه کارون امکان استفاده از آب رودخانه برای کشاورزان این منطقه وجود ندارد.

وی گفت: سطح آب رودخانه باید به اندازه ای بالا باشد تا امکان فعال شدن پمپ ها برای آبرسانی به زمین های کشاورزی وجود داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه کشاوزان این حوضه به مدت 2 هفته است با این مشکل روبه رو هستند عنوان کرد: برای حل این مشکل باید آب از سد گتوند رهاسازی شود تا با بالا آمدن سطح رودخانه کارون امکان استفاده کشاورزان وجود داشته باشد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان باوی ادامه داد: با بررسی انجام گرفته، مقرر شده تا 2 یا سه روز آینده با رهاسازی آب سد گتوند و بالا آمدن سطح رودخانه کارون مشکلات کشاورزان در این حوضه برطرف شود.

13 هزار هکتار زمین در زیر شبکه آبیاری شمال شرق اهواز وجود دارد که بیشتر به کشت گندم، کلزا و جو ، سبزیجات و صیفی جات اختصاص می یابند.

گفتنی است روز سه شنبه جمعی از کشاورزان شهرهای ملاثانی و ویس در اعتراض به نبود آب کشاورزی در مقابل ساختمان فرمانداری باوی تجمع کردند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار