تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۰
کد خبر: ۱۵۹۳۳۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل انتظامی و امور مرزی استانداری خوزستان:
دنبال آسان سازی سفر گردشگران و سرمایه گذاران به خوزستان هستیم
دنبال آسان سازی سفر گردشگران و سرمایه گذاران به خوزستان هستیممدیرکل انتظامی و امور مرزی استانداری خوزستان با بیان اینکه به دنبال حذف دیوان سالاری و آسان سازی سفر گردشگران و سرمایه گذاران خارجی به خوزستان هستیم بیان کرد:در این ارتباط هماهنگی لازم بین بخشی برای جذب گردشگران و سرمایه گذاران خارجی انجام شده است.

رضا نجاتی افزود:استانداری خوزستان آمادگی دارد برای همه شرکت ها و افراد علاقه مند به کشور و استان خوزستان که مایل باشند در بخش های مختلف اقتصادی سرمایه گذاری کنند، در کوتاه ترین زمان ، مجوزهای لازم و قانونی را برای فعالیت اقتصادی آنان صادر کند.

وی راه اندازی دفتر صدور ویزای 90روزه الکترونیکی برای اتباع خارجی در فرودگاه اهواز را گامی مهم برای آسان سازی سفر به خوزستان بیان کرد و گفت: هرچه بتوانیم انگیزه های حضور گردشگران و سرمایه گذاران را در خوزستان افزایش، و موانع سرمایه گذاری را از پیش پای آنان برداریم تا حدود زیادی بر چالش فزاینده بیکاری در خوزستان غلبه کرده ایم.

مدیرکل انتظامی و امور مرزی استانداری خوزستان با اشاره به ظرفیت های گوناگون اقتصادی ، صنعتی و آب و هوای متنوع، آثار تاریخی و مذهبی، دسترسی به آب های بین المللی در خوزستان اظهار کرد: این ظرفیت ها برای همه گردشگران و سرمایه گذاران جذاب است ولی تاکنون اقدام جدی بر شناساندن این ظرفیت ها صورت نگرفته و لازم است رسانه ها این ظرفیت ها را تبیین کنند.

وی ادامه داد: ظرفیت های گردشگری خوزستان نیز برای بسیاری از گردشگران خارجی و حتی داخلی ناشناخته است. 

نجاتی، با اشاره به لغو روادید برای ورود اتباع خارجی به منطقه آزاد اروند و سفر به شهرهای آبادان و خرمشهر اظهارکرد:این یک فرصت استثنایی برای ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی در این مناطق و تقویت جاذبه های اقتصادی جنوب خوزستان است.

وی افزایش تعداد پروازهای خارجی و دایر کردن دفاتر شرکت های هواپیمایی در خوزستان را احیای صنعت گردشگری در خوزستان و ایجاد اشتغال اثرگذار خواند و افزود: در هیچ جای کشور همه ظرفیت های اقتصادی و طبیعی همچون خوزستان به صورت یک جا وجود ندارد و از این حیث استان خوزستان بی نظیر است.

نجاتی گفت: چنانچه بتوانیم با برنامه ریزی و حمایت عملی، آسان سازی و کوتاه کردن زمان از این ظرفیت ها برای ایجاد اشتغال استفاده کنیم مشکلات خوزستان حل شدنی است.

وی در ادامه راه اندازی خطوط جدید کشتیرانی از بنادر خوزستان به کشورهای حوزه خلیج فارس از جمله عمان و قطر را اقدامی مهم برای افزایش سطح مبادلات اقتصادی و تجاری با کشورهای همسایه عنوان کرد و افزود: با ورود بخش خصوصی در این حوزه، می توان از این ظرفیت ها به خوبی برای مهار معضل بیکاری استفاده کرد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار