تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۱
کد خبر: ۱۵۹۳۳۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آمار بیکاری در استان خوزستان بسیار بالاست
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان از آمار بالای بیکاری در این استان خبر داد.

تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه علمی کاربردی استان خوزستان و سازمان صنعت، معدن و تجارت این استان امضا شد.

در این برنامه تفاهم‌نامه از سوی مسعود خداپناه رئیس دانشگاه علمی کاربردی واحد استان خوزستان و نورالله حسن‌زاده رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خوزستان امضا شد.

امضای این تفاهم‌نامه همکاری در حضور محمدحسن امید رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور و جمع زیادی از مدیران این دانشگاه از سراسر کشور انجام شد.

نورالله حسن‌زاده رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خوزستان در آئین امضای تفاهم‌نامه همکاری با دانشگاه علمی کاربردی استان خوزستان اظهار داشت: خوزستان 23 پتروشیمی دارد که 18 میلیون تن در سال تولیدات دارند.

وی اضافه کرد: همچنین 3.6 میلیون تن فولاد خام در استان خوزستان تولید می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خوزستان همچنین بیان کرد: 7 کارخانه در استان خوزستان وجود دارد که سالانه 700 هزار تن شکر تولید می‌کنند.

وی در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: همچنین 400 واحد تولید قطعه ساز در استان خوزستان فعالیت می‌کنند که قطعات مورد نیاز نفت، گاز، پتروشیمی و حفاری را می‌سازند تا از واردات این قطعات از کشورهای مختلف بی نیاز شویم.

حسن‌زاده تصریح کرد: در استان خوزستان حدود 4.7 میلیون نفر زندگی می‌کنند که نرخ بیکاری در آن نیز بسیار بالا است.

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری 4 میلیارد تومانی در شهرستان مسجدسلیمان عنوان کرد: این سرمایه گذاری در بخش‌های صنعتی انجام شد که با راه اندازی واحدهای مورد نظر بیش از 10 هزار نفر مشغول به کار می‌شوند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خوزستان در ادامه سخنان خود واحدهای صنعتی می‌توانند نیروی کار مورد نیاز خود را از فازغ التحصیلان دانشگاه علمی کاربردی جذب کنند.

حسن‌زاده در پایان سخنان خود از فعالیت 130 هزار واحد صنفی در این استان خبر داد.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار