تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۵
کد خبر: ۱۵۹۳۳۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون آبفا کشور:
اولویت اعتبارات صندوق توسعه ملی تامین آب روستاهای فاقد آب شرب است
معاون برنامه ریزی و توسعه شرکت مهندسی آبفا کشور گفت: اعتبارات صندوق توسعه ملی فرصتی ارزشمند برای آبرسانی به روستاها بوده که در این میان اولویت با روستاهای فاقد آب شرب است.

 علی اصغر قانع روز چهارشنبه در نشست بررسی پروژه های آبرسانی روستایی که از محل صندوق توسعه ملی تامین اعتبار شده اند در اهواز اظهار کرد: تخصیص اعتبارات قابل توجه از محل صندوق توسعه ملی برای آبرسانی به روستاهای فاقد آب شرب و یا روستاهایی که با کمبود آب روبه رو هستند، فرصتی مغتنم برای صنعت آبفا کشور در راستای ارایه خدمات مطلوب به روستاییان است.

وی با اشاره به اختصاص بیش از 15 درصد از اعتبارات صندوق توسعه ملی به پروژه های آبرسانی روستایی خوزستان در سال 96 گفت: امسال هشت هزار و 400 میلیارد ریال برای آبرسانی به روستاهای کشور اختصاص یافته که از این مبلغ یک هزار و 500 میلیارد ریال به پروژه های آبرسانی روستایی خوزستان تخصیص پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه طرح آبرسانی غدیر نیز تحولی در آبرسانی به شهرها و روستاهای خوزستان ایجاد می کند، افزود: در این طرح نیز اعتباری بالغ بر یک هزار و 800 میلیارد ریال مصوب شده تا تعداد قابل توجهی از روستاهای این استان از نعمت آب شرب برخودار شوند.

قانع با بیان اینکه تمام تلاش و بررسی ها در راستای آبدار کردن روستاهای فاقد آب شرب است، گفت: برخورداری یک روستای فاقد آب به مراتب ارزشمندتر از بسیاری از پروژه های تعویض و کارگزاری خط انتقال و شبکه توزیع آب شرب است.

وی همچنین به جلب رضایت اهالی این روستاها اشاره کرد و افزود: سقایان آب در صنعت آب خوزستان برای آبرسانی به روستاها باید بالاترین سرعت و اثربخشی را در دستور کار خود قرار دهند.

معاون برنامه ریزی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با بیان اینکه 187 روستای فاقد آب شرب در خوزستان باید در اولویت قرار گیرند، گفت: آب شرب روستاهای فاقد آب تاکنون با سختی و یا از طریق تانکرسیار آب تامین می شود.

وی همچنین با اشاره به اینکه شرایط اقتصادی کشور برای بودجه ریزی،سخت و زیرفشار است، افزود:مسئولان خوزستان باید همه تلاش و توان خود را برای ثمربخشی بیشتر پروژه ها و تاثیر در زندگی و رضایتمندی مردم بکار گیرند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان نیز در این نشست با ارایه گزارشی از عملکرد این شرکت در پروژه های آبرسانی روستایی تامین اعتبار شده از محل صندوق توسعه ملی ،گفت: با تامین اعتبار از این محل گام بلند و موثری در تامین آب شرب روستاهای خوزستان برداشته شد.

درویشعلی کریمی ادامه داد: در آذر امسال با حضور معاون اول رییس جمهور فاز اول 2 مجتمع آبرسانی به 111 روستای شهرستان اندیکا با جمعیتی بیس از 31 هزار نفر که بیشتر فاقد آب شرب بودند یا از کمبود شدید آب شرب رنج می بردند به بهره برداری رسید.

وی با بیان اینکه در سه سال گذشته به میزان مطلوبی در آبفاروستایی خوزستان عملیات آبرسانی انجام شده ، گفت: تا پایان سال مالی(تیرآینده) نیز پروژه های خوب و اثرگزاری در سطح خوزستان بهره برداری می شوند که از جمله می توان به 10 روستای فاقد آب شرب حاشیه دز اشاره داشت.

تاکنون 26 مجتمع آبرسانی روستایی و 22 پروژه تک روستایی در خوزستان از محل صندوق توسعه ملی تامین اعتبار شده اند.

بنابراین گزارش قانع معاون برنامه ریزی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با حضور در روستای جنگیه ضمن بازدید از تصفیه خانه آب شرب شهدای شهرستان کارون روند آبرسانی به روستاهای این شهرستان را بررسی کرد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار