تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۳
کد خبر: ۱۵۹۳۸۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان:
صدور مجوز خانه های مسافر موقتا متوقف شده است/فعالیت 69 خانه مسافر دارای مجوز در خوزستان
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان در رابطه با دستور توقف صدور مجوز خانه های مسافر توسط معاونت گردشگری سازمان فرهنگی گفت: در رابطه با دلیل توقف صدور مجوز مطلبی به ما اعلام نشده اما تنها برای 2 هفته نمی توان مجوز خانه مسافر صادر کرد و این دستور کشوری است.

خسرو نشان اظهار کرد: صدور مجوز خانه های مسافر در استان خوزستان از فروردین ماه کلید خورد و با استقبال خوبی از سوی متقاضیان مواجه شد.

وی با بیان اینکه عمده متقاضیان خانه های مسافر مربوط به شهر های دزفول، شوشتر و اهواز است، گفت: تا کنون 69 مجوز خانه مسافر صادر شده که همه آنها نیز فعال هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان در رابطه با دستور توقف صدور مجوز خانه های مسافر توسط معاونت گردشگری سازمان فرهنگی کشور، بیان کرد: در رابطه با دلیل توقف صدور مجوز مطلبی به ما اعلام نشده اما تنها برای 2 هفته نمی توان مجوز خانه مسافر صادر کرد و این دستور کشوری است.

وی با بیان اینکه خانه های مسافر مخاطبان خاص خود را دارند، افزود: با توجه به اینکه در فصل هایی از سال خوزستان پذیرای گردشگران زیادی است کسانی که از خدمات و امکانات خانه های مسافر استفاده کرده بودند رضایت مندی زیادی داشتند.

نشان عنوان کرد: از آنجایی که تعداد مراکز اقامتی ما در استان به ویژه در شهرهای پذیرای گردشگر کم است، راه اندازی خانه های مسافر تنوع زیادی ایجاد می کند.

وی با بیان اینکه راه اندازی خانه های مسافر به شکل مستقیم و غیر مسقیم به رونق اشتغال کمک می کند، بیان کرد: به طور حتم مالک خانه مسافر به منظور نگهداری و ارئه خدمات نیاز به نیروی کار دارد از طرفی وجود خانه مسافر در همه شهرها سبب جذب گردشگر و به دنبال آن توسعه مراکز تفریحی و گردشگری می شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان با اشاره به راه اندازی «اقامتگاه بوم گردی»  در خوزستان گفت: از ابتدای امسال مجوز این اقامتگاه صادرشد و پیش بینی می شود تا پایان سال 10 مجوز صادر شود.

وی افزود: به دلیل استقبال خوبی که از سوی شهروندان ایذه ای برای دریافت مجوز اقامتگاه بوم گردی شد تا کنون 4 مجوز برای این شهرستان صادر شده است.

نشان عنوان کرد: درشهرستان شوشتر نیز مجوز 2 خانه های سنتی-تاریخی  صادر شد که از آنها به عنوان خانه های اقامتی استفاده می شود.

وی با اشاره به 3 هتل در حال احداث میراث فرهنگی در اهواز گفت: چند ساختمان دیگر نیز وجود دارد که مالکان آنها اعلام آمادگی کردند که از ساختمان های آنها بهره برداری اقامتی شود.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار