تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۱
کد خبر: ۱۵۹۴۱۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خوزستان استان معین درسه بخش فولاد، خرما و ماهیان گرمابی معرفی شد
 رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: از سوی سازمان توسعه تجارت ایران خوزستان به عنوان استان معین در سه موضوع تخصصی فولاد ، خرما و ماهیان گرمابی معرفی شده است.

نوراله حسن زاده شنبه در سومین نشست تخصصی میز صادراتی فولاد خوزستان در محل سازمان صنعت معدن و تجارت خوزستان بیان کرد: هر استان با توجه به ظرفیت ها و شرایط موجود به عنوان معین میزهای تخصصی صادراتی انتخاب شده که خوزستان با توجه به دارا بودن ظرفیت در این سه بخش، دارد به عنوان استان معین انتخاب و میزهای تخصصی در این سه موضوع در خوزستان برگزار می شود.

وی افزود: اصرار و تاکید مسئولان کشوری همواره بر مساله تولید و صادرات است که می طلبد پیشنهادات دراین میزهای تخصصی جمع آوری و در کارگروه تخصصی ملی مطرح شود تا مسایل و مشکلات بررسی، و موانع موجود در پیش روی صادرات و تولید برطرف شود.

حسن زاده گفت:حمایت از تولید در سالی که به نام تولید و اشتغال نام گذاری شده جایگاه ویژه ای دارد و با وجود مشکلات اخیر که به دلیل مشکلات گرانی و بیکاری است باید جدی تر برای حل مشکلات تولید و اشتغال وارد شد.

مدیر فروش شرکت فولاد خوزستان نیز در این نشست به تشریح مسایل و موانع توسعه صادراتی صنعت فولاد خوزستان پرداخت و یکی از موارد موثر بر صادرات فولاد را برقراری امکان صدور ویزای ورود برای مشتریان خارجی در فرودگاه اهواز عنوان کرد. 

بهمن تجلی زاده گفت: مشوق های مالی و بانکی و معافیت ها برای صادرکنندگان از دیگر مسایلی است که می تواند بر میزان صادرات فولاد تاثیر گذار باشد. 

وی ادامه داد: حذف یا کاهش مالیات آلایندگی و فروش محصولات صادراتی،اعطای تسهیلات مالی در خرید و انتقال تکنولوژِی جدید فولاد سازی، توسعه خطوط بانکی بین المللی با بانک های اروپایی برای افزایش معاملات یورویی، بهبود وضعیت تعرفه واردات کالاهای فولادی، درج قیمت واقعی فروش صادراتی در پروانه های گمرکی، افزایش امکانات و تجهیزات و نیز ارتقای اسکله های اختصاصی از دیگر مسایلی است که با بررسی و طرح آنها در میز تخصصی شاهد ارتقا و رفع موانع پیش روی توسعه صادرات کالاهای فولادی خوزستان خواهیم بود.

وی افزود: اگر دولت امکانات و تجهیزات را دراسکله ها فراهم کند و همچنین اسکله های اختصاصی برای واحدهای بزرگتر ایجاد کند واحدهای کوچکتر نیز می توانند راحتر از اسکله های عمومی استفاده کنند.

در 9 ماه امسال یک میلیون و 926 هزار تن صادرات از شرکت فولاد خوزستان انجام شده است.

به گفته مدیر عامل شرکت فولاد خوزستان هدف گذاری صادراتی امسال فولاد خوزستان 2 میلیون و 200 هزار تن است.

خوزستان در 9 ماه گذشته امسال حدود 10 میلیارد دلار صادرات غیر نفتی داشته که این میزان نسبت به مدت مشابه در پارسال 25 درصد رشد داشته است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار