تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۲
کد خبر: ۱۵۹۴۶۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
حل‌مشکل‌آبیاری‌شمال‌شرق‌اهواز با هدایت‌آب‌به‌سمت‌پمپ‌ها
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان باوی گفت: تصمیم نهایی سازمان آب و برق استان برای حل مشکل آبیاری زمین های کشاورزی حوضه شبکه آبیاری شمال شرق اهواز ، هدایت مسیر آب رودخانه کارون به سمت پمپ های آبرسان است.

علی اصغر هدایت بیان کرد: مدتی است که به علت پایین آمدن سطح آب رودخانه کارون ،حوضه شبکه آبیاری شمال شرق اهواز دچار کمبود آب برای آبیاری زمین های کشاورزی این منطقه ودر پی آن اعتراض کشاورزان منطقه شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان باوی اظهار کرد: با پایین آمدن سطح آب رودخانه کارون پمپ ها امکان آبرسانی به زمین های کشاورزی در این حوضه را ندارند.

وی گفت: سازمان آب و برق در حال بررسی راهی برای هدایت آب به سمت پمپ ها است تا امکان پمپاژ آب به زمین های کشاورزی فراهم شود.

هدایت عنوان کرد: در ابتدا تصمیم بر این بود که برای بالا آمدن سطح رودخانه کارون، آب از سد گتوند رهاسازی شود اما به دلیل مشکلاتی که ممکن است این رهاسازی برای زمین های کشاورزی ایجاد کند این کار انجام نشد و تصمیم به هدایت آب رودخانه به سمت پمپ های آبرسان گرفته شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان باوی گفت: زمان مشخصی برای حل این مشکل نمی توان اعلام کرد، سازمان آب و برق در حال بررسی راههای اجرا و کار برای بر طرف کردن مشکل آبرسانی به زمین های کشاورزی این منطقه است.

شبکه آبیاری شمال شرق اهواز شامل مناطق ویس، ملاثانی، سلامات و ابوفاضل است.

کشاورزان منطقه ویس و ملاثانی چندین بار در اعتراض به کمبود آب برای آبیاری زمین های کشاورزی خود در مقابل فرمانداری شهرستان باوی تجمع کردند.

13 هزار هکتار زمین در زیر شبکه آبیاری شمال شرق اهواز وجود دارد که بیشتر به کشت گندم، کلزا و جو، سبزیجات و صیفی جات اختصاص می یابند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار