تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۳
کد خبر: ۱۵۹۴۷۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
وارونگی هوا فعلا از اهواز می‌رود
 مدیرکل هواشناسی خوزستان از پایان پدیده اینورژن (وارونگی هوا) در اهواز تا آخر هفته جاری خبر داد. 

کوروش بهادری با اشاره به پایان پدیده اینورژن (وارونگی هوا) در اهواز از فردا (دوشنبه) اظهار کرد: در حالت عادی دما در سطح زمین گرم و در لایه بالای آن سرد است و در صورت جابه‌جایی این دو لایه، پدیده وارونگی هوا ایجاد می‌شود. با سرد شدن هوا و حاکم شدن جو پایدار، پدیده اینورژن ایجاد می‌شود. زمانی که میزان آلاینده‌ها در سطح شهرهای صنعتی افزایش یابد این پدیده نیز تشدید می‌شود.

وی با بیان اینکه وارونگی هوا بیشتر در شهرهای صنعتی رخ می‌دهد، افزود: به دلیل ورود هوای سرد به سطح شهر اجازه خروج به آلایندگی‌ها داده نمی‌شود.

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: امروز میزان ارتفاع اینورژن (وارونگی هوا) در اهواز 247 متر گزارش شده است. همچنین به دلیل پدیده مه صبحگاهی دید افقی امروز صبح در آبادان و خرمشهر به 50 متر رسید.

بهادری تصریح کرد: در حال حاضر جو پایداری بر خوزستان حاکم است و پدیده وارونگی هوا نیز از فردا از اهواز خارج می‌شود و تا پایان هفته شاهد این پدیده نخواهیم بود. از فردا شاهد افزایش ابر در شمال و مناطق استان خوزستان خواهیم بود. همچنین از فردا تا روز سه‌شنبه هفته جاری خلیج فارس مواج است.

وی گفت: در شبانه‌روز گذشته بهبهان با 26درجه سانتی‌گراد و ایذه با یک درجه سانتی گراد به ترتیب گرمترین و خنک‌ترین نقاط خوزستان بودند. همچنین تغییرات دمای هوای امروز اهواز بین 5 تا 24 درجه سانتی‌گراد در نوسان خواهد بود.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار