تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۰
کد خبر: ۱۵۹۵۰۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرعامل موسسه جهادنصر :
عملیات احداث کانال آبرسانی به کانون‌های ریزگرد اجرایی شد
شمایلی با بیان این که طول کانال 44 کیلومتر طراحی شده است اظهار کرد: این کانال با دبی 20 متر مکعب بر ثانیه آب را منتقل می کند، عرض کف کانال حدود 50 متر است که حدود 34 کیلومتر آن با عرض 30 متر در حال احداث است
مدیرعامل موسسه جهاد نصر گفت: کار احداث کانال آب رسانی به کانون‌های ریزگرد و عرصه‌های بحرانی اجرا شد.

یداله شمایلی در حاشیه بازدید مسئولان استان از کانون های ریزگرد شرق اهواز در جمع خبرنکاران  اظهار کرد: وزارت جهاد کشاوری برای طرح مقابله با ریزگردها در جنوب شرق اهواز، اداره کل منابع طبیعی خوزستان را برای مسایل بیولوژیک و کشت نهال و موسسه جهاد نصر را برای تامین آب این عرصه‌ها به عنوان مجری کار انتخاب کرده است. 

وی افزود: آبی که توسط جهاد نصر به عرصه‌های ریزگرد منتقل می‌شود با هدف آبیاری نهال ها و مرطوب کردن اراضی ریزگردها به منظور جلوگیری از خیزش ریزگردها است.
 
مدیرعامل موسسه جهاد نصر با بیان این که طول کانال 44 کیلومتر طراحی شده است اظهار کرد: این کانال با دبی 20 متر مکعب بر ثانیه آب را منتقل می کند، عرض کف کانال حدود 50 متر است که حدود 34 کیلومتر آن با عرض 30 متر در حال احداث است. 

وی گفت: نزدیک به 6 میلیون متر مکعب عملیات خاک ریزی و خاک برداری در این پروژه انجام شده  است . 

شمایلی خاطرنشان کرد: در مسیر احداث کانال حدود 40 سازه قرار دارد که می‌توان به عبور از کانال کوت امیر، راه آهن اهواز - بندر امام خمینی، نهر مالح، لوله‌های گاز فعال 48 اینچ، 24 اینچ، 36 اینچ، 12 اینچ، تعدادی لوله‌های نفت، جاده‌های اصلی و روستایی، نهرهای سنتی روستاییان اشاره کرد.

وی با بیان این که به خاطر نفت‌خیز بودن منطقه خوزستان تعداد زیادی خطوط لوله نفت و گاز در مسیر احداث کانال آبرسانی قرار دارد اظهارکرد: از بسیاری از لوله‌ها مانند لوله‌های گاز 48 اینچ و 24 اینچ با هماهنگی و همراهی دستگاه‌های ذی ربط عبور کرده‌ایم و هم‌اکنون مساله عبور از لوله فعال 36 اینچ که در جاده  خسروی واقع شده است رسیده‌ایم . 

مدیرعامل موسسه جهاد نصر با اشاره به اعتبار هزینه شده در احداث این کانال تاکنون توضیح داد: کل اعتبار هزینه شده تاکنون به بیش از صد میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی می‌‌رسد و امیدواریم دولت تخصیص اعتبارات را نیز زودتر انجام شود تا بتوانیم مطالباتی که کشاورزان و تولید کننده‌های لوله دارند را به موقع پرداخت کنیم. 

وی با اشاره به کشاورزانی که زمین‌های آن‌ها در مسیر این کانال آبرسانی قرار دارد گفت: با کشاورزان تعامل و تفاهم شده است و رضایت آن را جلب کرده‎ایم، بخشی از پول‌ها به آن‌ها پرداخت شده و بخش دیگری نیز به زودی پرداخت می‌شود.

مرجع / آراس
برچسب ها: جهاد نصر 96
:
:
:
آخرین اخبار