تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۳
کد خبر: ۱۵۹۵۰۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
جام جهانی تاریخ برگزاری نیمه نهایی لیگ برتر بسکتبال را تغییر داد
حضور تیم ملی بسکتبال در رقابت های انتخابی جام جهانی باعث شد تا تیم های حاضر در نیمه نهایی لیگ برتر بسکتبال فرصت استراحت کمتری داشته باشند.

تاریخ برگزاری مرحله نیمه نهایی لیگ بر‌تر بسکتبال سرانجام پس از کش و قوس‌های فراوان، دست خوش تغییراتی شد تا تیم ملی ایران برای حضور در رقابت‌های انتخابی جام جهانی فرصت بیشتری برای کسب آمادگی در اختیار داشته باشد. 

بر همین اساس، پیش از این قرار بود مرحله نیمه نهایی روزهای جمعه هفته جاری آغاز شود که پیش از انتخاب رئیس فدراسیون بسکتبال، این تاریخ با کمی تغییر به روز چهارشنبه ۲۷ دی ماه موکول شد. 

دلیل این تغییر پایان یافتن زود‌تر از موعد رقابت‌های لیگ بر‌تر بود تا پس از حضور تیم ملی در رقابت‌های انتخابی مقابل عراق و قطر، تیم‌های حاضر در رقابت‌های غرب آسیا نیز به کسب آمادگی لازم بپردازند. 

پیش از این تیم‌ها به تغییر زمان برگزاری مرحله نیمه نهایی معترض بودند اما با به میان آمدن نام تیم ملی و در نظر گرفتن مصالح این تیم از سوی باشگاه‌ها، در ‌‌نهایت چهار تیم حاضر در نیمه مهایی لیگ بر‌تر به این اجماع رسیدند که رقابت خود را برای رسیدن به فینال از روز چهارشنبه هفته جاری آغاز کنند. 

بر همین اساس، روز چهارشنبه و پنجشنبه ۲۷ و ۲۸ دی ماه، پتروشیمی بندرامام در دو دیدار نخست این مرحله در ماهشهر میزبان مهرام تهران خواهد بود تا رقابت دو رقیب دیرینه که در آخرین دیدار از مرحله مقدماتی حواشی زیادی را به وجود آوردند، رنگ و بوی حساسیت و جذابیت بالایی به خود گیرد. 

دیگر نماینده استان خوزستان، پالایش نفت آبادان است که همزمان به این دیدار در تبریز به مصاف شهرداری خواهد رفت. 

پالایش نفت به این دلیل که دو بازی دور مقدماتی را به شهرداری واگذار کرده، دو دیدار اول این مرحله را در خانه حریف برگزار خواهد کرد، اما تیم‌های پتروشیمی و مهرام هر کدام با یک برد مقابل حریف شرایط برابری داشتند که طبق قوانین، تیمی که به لحاظ رتبه، شرایط بهتری داشته باشد دو دیدار نخست را در میزبانی سپری خواهد کرد. 

این رقابت‌ها به صورت سه از پنج برگزار خواهد شد و هر تیمی که زود‌تر به سه پیروزی دست یابد، جواز حضور در فینال را کسب می‌کند. 
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار