تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۲
کد خبر: ۱۵۹۵۱۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه" رسام" در منطقه آزاد اروند برگزار می‌شود
نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه "رسام" در حوزه دفاع مقدس و مقاومت در منطقه آزاد اروند برگزار می‌شود
رئیس سازمان هنری و امور سینمای دفاع مقدس منطقه آزاد اروند گفت: نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه "رسام" در حوزه دفاع مقدس و مقاومت در منطقه آزاد اروند برگزار می‌شود.

علی‌اصغر جعفری در نشست خبری که امروز در محل معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند برگزار شد با بیان اینکه اختتامیه  نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه رسام با موضوع دفاع مقدس و مقاومت، اواخر اردیبهشت‌ماه سال 97 برگزار می‌شود اظهار داشت: در زمینهٔ فیلم کوتاه استعدادهای فراوانی در سطح کشور وجود دارد و گام‌های بلندی در این زمینه برداشته‌ شده است.

وی گفت: این ظرفیت  چندین هدف را تأمین می‌کند که یکی از این اهداف حفظ ارزش‌های متعالی دفاع مقدس است، دفاع مقدسی که مردم ما بیش از 8 سال برای اعتلای آن ایستادگی کرده‌اند چراکه مردم آبادان و خرمشهر نماد از خودگذشتگی و پایداری در این سال‌ها بوده‌اند.

رئیس سازمان هنری و امور سینمای دفاع مقدس منطقه آزاد اروند بیان کرد: این جشنواره در دو بخش فیلم کوتاه 3 تا 20 دقیقه‌ای و فیلم‌نامه برگزار می‌شود و از اهالی فرهنگ و هنر کشورهای حوزه مقاومت و کشورهای اسلامی که در این حوزه صاحب‌نظر و متخصص هستند دعوت‌شده تا آثار خود را ارسال کنند. 

جعفری بابیان اینکه یکی از ضرورت‌های آینده ما تولید فیلم‌نامه‌های خوب و فاخر است گفت: امیدواریم این جشنواره بتواند مجموعه ظرفیت‌های جشنواره حوزه هنری را جمع‌آوری نماید و شاهد یک حرکت عظیم، مؤثر و تأثیرگذار باشیم.

مرتضی نعمت زاده نیز در این جلسه با ابراز خرسندی از میزبانی برگزاری یکی از مهم‌ترین جشنواره‌های فیلم کوتاه در حوزه دفاع مقدس در منطقه آزاد اروند گفت: امروز مقاومت یک قلمرو گسترده‌ای را در سطح جهان شکل داده و فرهنگی به نام فرهنگ‌ مقاومت در حال شکل‌گیری و گسترش است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد اروند افزود: پرداختن به جشنواره فیلم در این زمینه بخشی از فرهنگ و دستاوردهای آن است که با همکاری دوجانبه به وقوع می‌پیوندد. 
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار