تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۰
کد خبر: ۱۵۹۵۵۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کشتی آبادان نیازمند حمایت همه جانبه
کشتی آبادان نیازمند حمایت همه جانبه برای بازگشت به دوران طلایی گذشته است و در این میان نداشتن خانه کشتی و حامی مالی مانع مهم رشد این رشته ورزشی به شمار می رود
کشتی آبادان نیازمند حمایت همه جانبه برای بازگشت به دوران طلایی گذشته است و در این میان نداشتن خانه کشتی و حامی مالی مانع مهم رشد این رشته ورزشی به شمار می رود.

ورزش کشتی آبادان در گذشته از قطب های اصلی این رشته ورزشی کشور به شمار می رفت و حضور ملی پوشانی مانند اسماعیل عباسی، رضا شاکردوست، منصور حاج مومن، برادران شهید حیدر اصل، حسین شاکری و مرحوم ایراندوست نام کشتی این شهر را پرآوازه کرده بودند. 

مرحوم ایراندوست تنها کشتی گیر ایرانی بود که رقیب سرسخت جهان پهلوان تختی بود و بارها برابر وی پیروز شد. 

پس از جنگ تحمیلی کشتی آبادان مانند دیگر رشته های ورزشی بدلیل نبود زیرساخت ها رو به افول رفت تا جایی که دیگر کشتی گیری از این شهر در هیچ رده سنی به مقام قابل توجهی در رقابت های کشوری دست نیافت. 

مهمترین مشکل کنونی رشته کشتی آبادان کمبود خانه کشتی در این شهر است به طوری که تمرینات تیم های کشتی آبادان در سالنی کوچک با کمترین امکانات برگزار می شود. 

* *کشتی آبادان حامی مالی ندارد 

اسماعیل عباسی ملی پوش سابق کشتی گفت: در گذشته کشتی گیران با کمترین امکانات و بدون توجه به مسایل مالی و تنها از روی عشق و علاقه به این ورزش می پرداختند اما امروزه شرایط کاملا فرق کرده و حرفه ای شدن این ورزش سبب شده که همه جوانب در نظر گرفته شود. 

وی با انتقاد از نبود حامی مالی برای کشتی آبادان افزود:کشتی آبادان با نداشتن حامی مالی آسیب جدی خورده و در برگزاری مسابقات نیز ناتوان بوده ولی با این حال باز هم هیچ توجهی از سوی ارگان ها به این رشته ورزشی نشده است. 

منوچهر غلامی یکی از کشتی گیران آبادانی نیز گفت:زیرساخت ها برای پیشرفت رشته کشتی در آبادان مناسب نیست؛ به لحاظ محل تمرین ما مشکلات زیادی را احساس می کنیم. 

وی اظهار کرد: مسئولان باید نگرش و دیدگاه های خود را در ورزش و به ویژه کشتی از سنتی به حرفه ای تغییر دهند چرا که پیشرفت تنها در سایه این تغییر و تحول امکان پذیر خواهد بود. 

وی آبادان را سرشار از استعدادهای کشتی دانست و افزود: این استعدادها زمانی شناسایی می شوند که در طول سال چندین مسابقه با کیفیت در شهرستان برگزار شود ولی به دلیل برگزار نشدن رقابت ها و اعزام نشدن تیم ها به مسابقات به خوبی شناخته نشده اند. 

منصور مجدمی یکی از مربیان کشتی در آبادان گفت:کشتی آبادان دارای پیشینه بسیار درخشانی است ولی اکنون با نبود خانه کشتی دیگر خبری از دوران طلایی این رشته ورزشی نیست. 

وی اظهار کرد:احداث خانه کشتی و بالا بردن دانش مربیان در کنار برگزاری رقابت های استانی و کشوری می تواند در افزایش سطح کمی و کیفی کشتی در این شهرستان نقش بسزایی ایفا کند.

وی افزود:آبادان در 2 سال پیاپی میزبان مسابقات باشگاه های جهان و جام جهانی بود ولی اگر هزینه میزبانی این مسابقات را به احداث خانه کشتی اختصاص می دادند اکنون قدم بلندی به سوی پیشرفت برداشته بودیم. 

سرپرست هیات کشتی آبادان نیز گفت: برای اعزام تیم ها به مسابقات با مشکل مالی روبه رو هستیم ولی با این وجود در مسابقات مختلف کشوری و استانی حضور یافته ایم. 

میلاد قلاوند به مشکل مالی و بودجه هیات کشتی آبادان اشاره کرد و افزود: با وجود این کمبودها کشتی گیران آبادانی در سه سال گذشته با برنامه ریزی انجام شده در مسابقات مختلف استانی و کشوری شرکت و نتایج خوبی نیز کسب کردند. 

سرپرست هیات کشتی آبادان گفت: در یک سال گذشته هیات کشتی سعی کرده تا با استفاده از مربیان و دانش پیشکسوتان این رشته ورزشی تیم های پایه را تقویت کند.

وی فعالیت کشتی گیران آبادان را در رده های سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان عنوان کرد و افزود: در شهرستان آبادان افزون بر 500 کشتی گیر سازمان یافته در قالب چهار تیم، تیم کشتی کانون آزادگان، تیم کشتی شرکت نفت، تیم کشتی هیات بازنشستگان و تیم کشتی شهرداری مشغول فعالیت هستند. 

قلاوند خواستار حمایت همه جانبه مسوولان از این رشته ورزشی در آبادان شد و گفت: هم اکنون امکانات، تجهیزات و اعتبارات تخصیصی این رشته ورزشی بسیار ناچیز است به طوری که انتظارات و مطالبات فعالان این رشته را برآورده نمی کند. 

وی نداشتن خانه کشتی، کمبود اعتبارات، امکانات و نامناسب بودن وضعیت معیشتی کشتی گیران و مربیان را از جمله چالش های این رشته ورزشی در آبادان عنوان کرد. 
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار