تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۴
کد خبر: ۱۵۹۵۷۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر سلامت محیط و کار مرکز بهداشت خوزستان:
عرضه مرغ زنده در اهواز به مشکلی جدی تبدیل شده است
مدیر سلامت محیط و کار مرکز بهداشت خوزستان گفت: بالغ بر 150 مرکز عرضه مرغ زنده و بیش از 80 مورد دوره‌گردی ثابت که در محل معابر به صورت مشخص نسبت به عرضه مرغ زنده اقدام می‌کنند در اهواز وجود دارند. 

فرهاد صفدری با اشاره به عرضه مرغ زنده به عنوان یکی از عوامل خطرزا در انتقال آنفلوآنزای پرندگان عنوان کرد: عرضه مرغ زنده در اهواز تبدیل به یک مشکل جدی شده و ممکن است هر لحظه موجب ایجاد بیماری‌های مشترک انسان و طیور شود.

وی افزود: در این بازه زمانی احتمال ورود محموله‌های مرغ زنده و عرضه آن در شهرها نگرانی را در خصوص انتقال آنفلوآنزای پرندگان به استان خوزستان بیش از پیش تشدید می‌کند.

صفدری بیان کرد: بالغ بر 150 مرکز عرضه مرغ زنده و بیش از 80 مورد دوره‌گردی ثابت که در محل معابر به صورت مشخص نسبت به عرضه مرغ زنده اقدام می‌کنند در اهواز وجود دارند. جدا از این موارد دوره‌گردی و عرضه مرغ زنده توسط وانت‌ها نیز در اهواز مشاهده می‌شود.

مدیر سلامت محیط و کار مرکز بهداشت خوزستان با تأکید بر لزوم رسیدگی شهرداری نسبت به عرضه مرغ زنده و طیور در ورودی و خروجی‌های شهر اهواز تصریح کرد: در بدو ورود به اهواز موارد متعدد عرضه آبزیان و طیور مشاهده می‌شود که در همان مکان اقدام به تمیز کردن، قطعه کردن و تحویل مشتری دادن می‌کنند که باید شهرداری اهواز این موضوع را به صورت جدی در دستور کار قرار دهد.

صفدری ادامه داد: همچنین عرضه مواد غذایی غیررسمی، دام و مرغ زنده در بلوار پاسداران روبه‌روی منطقه کوروش تا منطقه شیبان مشاهده می‌شود که این موضوع از نظر ظاهری و بهداشتی خطراتی ایجاد می‌کند لذا باید شهرداری اهواز اقدامات و برنامه‌ریزی جدی در مورد عرضه دام و طیور و جمع‌آوری دوره‌گردان و دست‌فروشان داشته باشد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار